A Google megelőzte a Microsoftot

Vágólapra másolva!
A Google keresőóriás letaszította a világ első számú márkáit összesítő lista első helyéről a Microsoftot. Az első tízben nyolc amerikai cég található. A listát üzleti eredmények és a fogyasztók véleménye alapján állították össze.
Vágólapra másolva!

A Google elütötte a Microsoftot az első helytől a világ legerősebb márkáit összesítő 100-as toplistán. A Google márka értéke 66,4 milliárd dollár lett, így végzett az élen a General Electric és a Microsoft előtt. A 100 csúcsmárka összesített értéke az elmúlt egy évben 10,6 százalékot emelkedett, és elérte a 1,6 billió (1 600 000 000 000) dollárt - írta a BBC.

Az Egyesült Királyságban a Vodafone mobilóriás volt a legértékesebb márka, más néven brand. A telefonos céget a HSBC bank és a Tesco szupermarket-láncolat követi a dobogón. A legnagyobb emelkedést a Marks & Spancer teljesítette, amely megháromszorozta egy év alatt a brand értékét, így a globális listán 68., a brit összevetésben pedig az előkelő 4. pozíciót foglalja el.

A jelentés azt is kimondja, hogy az elmúlt évben olyan cégek, mint a BP és a Toyota, főképp azáltal növelték márkájuk értékét, hogy jobban elkötelezték magukat a környezetbarát elvek és termékek mellett.

A márkák top 100-as listáját a Millward Brown tanácsadó cég állítja össze, amelyik a gazdasági mérleg számait a fogyasztói véleményekkel kombinálja.

A világ 10 legnagyobb márkája

1.

Google

2.

General Electric

3.

Microsoft

4.

Coca-Cola

5.

China Mobile

6.

Marlboro

7.

Wal-Mart

8.

Citi

9.

IBM

10.

Toyota