Júliusban indul a MÁV Start Zrt.

2007.04.23. 18:07

Megkezdi munkáját a MÁV Zrt. önálló személyszállítási üzletágából létrejövő MÁV Start Zrt. július elsején - hangzott el a MÁV Zrt. vezetőinek sajtótájékoztatóján hétfőn.

Heinczinger István, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy az önálló társaság portfóliójába kerülnek egyebek között a villany- és dízelmotorvonatok, a vasúti kocsik és az ezeket finanszírozó hitelek. Emlékeztetett arra, hogy folyamatban van a személyszállítás apportlistájának összeállításához szükséges vagyonértékelés. Elhangzott: a személyszállítási társaság indításához szükséges engedélyek beszerzése is folyamatban van.

Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy elindul a modellváltás a vasúttársaságnál. Ennek egyik fontos állomása volt a MÁV Cargo önállóvá válása, és további divíziók létrejötte.

Kérdésre válaszolva Kamarás Miklós elmondta, hogy MÁV Cargo privatizációs pályázati kiírása várhatóan május végén jelenik meg. A tervek szerint kétfordulós nemzetközi pályázatot írnak ki, és az év végéig befejeződök a tranzakció. Az elnök elmondta, hogy MÁV Cargo részvényeinek értékesítésére a privatizációs törvény ugyan nem vonatkozik, de annak szabályait követni fogják.

Kamarás Miklós kitért a vagyongazdálkodás fontosságára. Elmondta: a MÁV-nál mintegy 400 milliárd forint könyvszerinti értékű ingatlan vagyon van, ebből 130 milliárd saját tulajdona. Az eddigi felmérések szerint sok a feleslegesen lekötött tőkeelem ebben a vagyonban. A fejlesztési elgondolások megvalósításához szükség van ezeknek a felszabadítására, hasznosítására.

Heinczinger István hangsúlyozta, a modellváltás azt is jelenti, hogy felmérik a piaci igényeket, és ehhez igazítják a finanszírozást. A vezérigazgató szerint ez év júliusáig meg kell hozni azokat a tulajdonosi döntéseket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy 2008. január elsejétől a MÁV holdingszerűen működjön.

Kérdésre válaszolva Sipos Sándor, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy jövőre realitása lehet egy 300-400 millió eurós vasúti kötvénykibocsátásnak fejlesztési források bevonására.

KAPCSOLÓDÓ CIKK