Százmilliárdos árajánlat a MÁV Cargoért

Vágólapra másolva!
Megduplázta korábbi árajánlatát a Rail Cargo Ausztria és Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút konzorciuma a MÁV Cargo privatizációs pályázatán - olvasható a pénteki Népszabadságban. Ajánlatuk így már túllépi a százmilliárd forintot. Az év legnagyobb értékű privatizációjáról a jövő héten döntenek.
Vágólapra másolva!

A lap értesülése szerint a két pályázó annak ellenére tett százmilliárd forint feletti árajánlatot a 30 milliárd forint alaptőkéjű, 47 millió tonnás tavalyi szállítási teljesítményével a magyar vasúti fuvarpiacon 82-83 százalékos részesedéssel bíró vállalkozásra, hogy azt értékesítésének megkezdése előtt 60-80 milliárd forintra értékelték.

A privatizációs pályázat eredményét leghamarabb a jövő héten hirdethetik ki. A Népszabadság azt is tudni véli, hogy a többi pályázó is a korábban reméltnél nagyobb összeget szán a MÁV Cargo megszerzésére. Az RCA-GYSEV páros eredeti, 50 milliárd forintos ajánlatának megduplázása, a lap szerint csak arra jó, hogy mintegy 10 százalékkal megelőzze a második helyen álló pályázót.

A Népszabadság úgy értesült, hogy az osztrák-magyar befektetői páros a legmagasabb árajánlata mellett a MÁV Cargo gazdálkodásának hatékonyságát új vasúti kocsik és mozdonyok vásárlásával is fejlesztené és megtartaná a társaság 3170 dolgozóját. A konzorcium mellett szóló érv lehet még, hogy annak mindkét tagja szakmai befektető. Ráadásul az osztrák vasút árufuvarozó cége, az utóbbi években a MÁV egyik legjelentősebb partnere volt.

A lap információja szerint a második legmagasabb, 90 milliárd forint feletti összeget a New World Resources Transportation B.V. ajánlotta a MÁV Cargo privatizációs pályázatán. A holland pénzügyi és cseh szakmai befektetők konzorciuma korábban csak 47,7 milliárd forintot kínált a magyar fuvarozó cégért.

A pályázók között szerepel még a Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma. A szlovák szakmai és pénzügyi befektetők párosa a tender első szakaszában 81 milliárd forintot kínált a magyar vasúti vállalkozásért. Így a negyedik pályázónak, a Cargo Central Europe konzorcium amerikai szakmai és angol pénzügyi befektetőinek még egy dobogós helyezésért is jelentősen emelniük kellene a pályázat első körében tett 47,1 milliárd forintos árajánlatukon.