A Malév szeptemberben kinevezett vezérigazgatója hosszú idő óta az első, aki nem a "jövőre nullszaldósok leszünk!" ígérettel állt munkába a légitársaságnál. Jövőre veszteséget, 2009-re viszont már nyereséget vár. Szerinte az üzemi tevékenység idei vesztesége várhatóan a hétmilliárd forintot is eléri majd. Leonov szerint a veszteséget ugyan finanszírozni tudja a tulajdonos AirBridge Zrt, ám az szívesebben költené pénzét fejlesztésre, mint a veszteség finanszírozására.
A vezérigazgató szerint a Malév a Oneworld légi szövetségre és az orosz partnertársaságokra támaszkodva, a híd szerepét töltheti be Oroszország és Európa között. A vezérigazgató azt mondta: olyan városok között kívánnak kapcsolatot teremteni, amelyek közvetlen járattal még nem érhetők el.
Leonov szerint egyáltalán nem biztos, hogy a Malév hamarosan 15 Szuhoj repülőgépet vásárol, pedig ezt korábban sokan tényként kezelték. A Malév ugyanis több lehetőséget is vizsgál és a leggazdaságosabbat fogja választani az 1000-1500 kilométeres útvonalakra. A rövidebb szakaszokon pedig turbópropelleres repülőgépek szállítják majd az utasokat. A hosszabb utakon használt Boeing 767-esek további sorsáról decemberben döntenek.
Az átalakítás részeként, a Malév-csoport munkavállalóinak 9 százalékát bocsátják majd el. Hogy pontosan mely területeken, azt nem kívánta közölni a vezérigazgató. A repülőgépek karbantartásával foglalkozó ACE-nél azonban nem lesz leépítés, hiszen a domogyedovói repülőtéren megalakuló leányvállalat jelentős megrendelésekre számít. Leonov szerint az orosz leánycég egy-másfél év múlva akár a budapesti javítóbázis teljesítményét is túlszárnyalhatja.