Délben ismét demonstrálnak a Volán buszvezetői

Vágólapra másolva!
Reggel 7 óráig két órás figyelmeztető sztrájkot tartottak a Kapos Volán autóbuszvezetői. A munkabeszüntetés a cég mintegy 260 járatát érintette. A menetrend csak később áll helyre, addig késésekre lehet ezen a vonalon számítani. Délben a Szociális és Munkaügyi Minisztérium előtt a Volánbusz társaságokat tömörítő Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) demonstrál. Az érdekvédők az autóbuszvezetők korkedvezményes nyugdíjáért és azon belül a sofőröket hátrányosan érintő különbségek eltörléséért tüntetnek majd.
Vágólapra másolva!

Úgy tűnik nem telik el úgy hét, hogy a közlekedési dolgozók egyes csoportja ne vonuljon utcára az őket ért sérelmeikért. A Kapos Volán sofőrei kedden reggel azért szüntették be a munkát két órára, mert azt szeretnék elérni, hogy szüntessék meg az autóbusz-vezetőkre vonatkozó típus-függőség szabályát.

Reggel 4 óra 45 perc után a Kapos Volán autóbusz-járatai már nem indultak el, azok viszont, amelyek 5 óra 15 percig beértek a célállomásra, folytatták útjukat. Az egyéb járatok lakott területen vagy autóbusz-állomásokon várakoztak.A kétórás munkabeszüntetés után a menetrend várhatóan a déli órákra áll helyre Somogy megyében.

Dobi Isván, a Közúti Közlekedési Szakszervezet kaposvári elnöke közölte, hogy a korkedvezményes nyugdíj nem a munkában töltött évek száma alapján járhat a dolgozónak, hanem attól függ, hogy milyen típusú járművet vezetett.

A Somogy Megyei Munkaügyi Bíróság első fokon - nem jogerősen - jogellenesnek mondta ki a Kapos Volán Zrt. buszvezetőinek munkabeszüntetését, a szakszervezet azonban kitartott a sztrájk mellett, a bíróság döntését pedig megfellebbezi.

A sztrájk délben Budapesten folytatódik. Korcsolayné Kovács Krisztina, a Közúti Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke bejelentette, hogy a Munkaügyi Minisztérium épülete előtt is tiltakoznak majd Volán társaságok dolgozói.

A szakszervezet azt akarja elérni, hogy az állam vállalja át a közszolgáltatást végző társaságoknál korkedvezményes munkakörben dolgozók utáni korkedvezmény-biztosítási járulékot - fejtette ki az elnök. A Volán-társaságoknál ez a járulék 2008-ban várhatóan 400 millió forintot meghaladó összeget jelent, ami veszteségként jelenik meg a cégeknél - tette hozzá.

Az érdekvédők a korkedvezményre jogosító érvényben lévő 1997-es munkaköri jegyzéket is elavultnak tartják. Szerintük tartalmaz olyan szakmákat, amelyek már nem is léteznek, másrészt viszont a közlekedésben dolgozó karbantartóknak és a tehergépjármű-vezetőknek bele kellene kerülniük. Az ilyen munkakörökben dolgozók szervezete szintén fokozott igénybevétellel jár ugyanis.