Részesedést adna videókért a YouTube

Vágólapra másolva!
Részesedést osztana a hirdetési bevételekből a saját anyagokat feltöltőknek a YouTube videómegosztó oldal. A rendszer néhány hónapon belül indulhat, a szétosztható pénzt reklámbevételekből termelné meg a YouTube.
Vágólapra másolva!

Kész részesedést osztani bevételeiből az eredeti videókat feltöltők között a YouTube videomegosztó oldal. Chad Hurley, a legkedveltebb ilyen jellegű weboldal alapítója a BBC News-nak erősítette meg, hogy már dolgoznak a rendszeren, amely "jutalmazná a kreativitást". A YouTube várhatóan néhány hónapon belül elindítja az új szolgáltatást. A cégnek havonta több mint hetven millió felhasználója van, és nemrég vásárolta fel a Google-birodalom.

A szolgáltatás azonban nem jár majd automatikusan mindenkinek, aki videót tölt fel. A YouTube csak azoknak adna részesedést a reklámbevételből, akik a videók szerzői jogával rendelkeznek. A cég egy olyan "hang ujjlenyomat" rendszeren dolgozik, amelynek segítségével egyértelműen azonosítható lenne, hogy ki rendelkezik egy adott videó szerzői jogával.

A videómegosztás honorálását a tervek szerint az anyagok előtt futó, néhány másodperces reklámklipekből származó bevételből fedeznék. A reklámok esetében Hurley szerint ragaszkodnának a néhány másodperces hosszhoz, a videóanyagok előtt nem lennének hosszú hirdetések.

Hurley szerint ugyanakkor a YouTube sikerében komoly szerepe van annak, hogy a site indulásakor nem rendelkezett részesedési rendszerrel. A profitmaximalizáció helyett a fejlesztésre koncentráltak, ennek köszönhető, hogy a Google 1,65 milliárd dollárt fizetett a cégért.

A YouTube-ot egyébként a szerzői jogok miatt számos alkalommal támadták már a nagy hollywoodi filmstúdiók. A társaság eddig rendre el is távolította oldaláról azokat a videókat, amelyek szerzői joga vitatható volt. Ugyanakkor, mióta a Google megvásárolta, a YouTube több nyereségmegosztási megállapodást kötött nagy médiabirodalmakkal.