Alig landoltak, máris építkeznek az új tulajdonosok Ferihegyen

Vágólapra másolva!
Még idén megkezdődik a fapados légitársaságokat kiszolgáló Ferihegyi 1-es terminál felújítása és egy új csarnok építése, melyet 2009-ben adnak át - közölte Reinhard Kalenda, a Budapest Airport (BA) vezérigazgatója. Hasonlóan nagy felújítás vár a 2-es terminálra is. Az új menedzsment 2011-ig 261 millió eurót költ fejlesztésre.
Vágólapra másolva!

Új csarnokot építenek a Ferihegy 1. termináljánál az érkező utasok kiszolgálására, a meglévő műemléképület pedig az induló forgalmat bonyolítja majd le. Reinhard Kalenda szerint a fapados járatok forgalma jelenleg is olyan nagy, hogy az utasok kinőtték a meglévő csarnokot, ezért kell átalakítani.

Hasonlóan nagy felújítás vár a 2-es terminálra is. A 2A és B terminál jelentős mértékű fejlesztése révén növelni fogja Ferihegy kapacitását és emeli majd a repülőtér színvonalát. Az új menedzsment 2011-ig 261 millió eurót költ fejlesztésre.

A BA új tulajdonosa, a Hochtief-csoport tervei szerint a repülőteret önálló kisvárossá "Airport City"-vé szeretné felfejleszteni. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a két terminál újul meg az összeépítés során, de más szolgáltatásokkal is bővül. Épül egy négycsillagos, 250 szobás hotel, nagy parkolókkal, konferencia, illetve üzleti és kereskedelmi létesítményekkel. A hosszabb távú tervek között szerepel egy C-terminál megépítése is.

Az új tulajdonos azzal számol, hogy a Ferihegyi Repülőtér évi utas forgalma 2015-ig 20 millióra, 2025-ig pedig 30 millióra emelkedik. A 2-es terminál légi kapacitását is bővítik méghozzá két új mólóval, vagy terminálszárnnyal, amelyeken 16 új utashíd lesz kialakítva.

A német Hochtief-csoport egyébként három pénzügyi partnerrel (egy kanadai, egy német és egy szingapúri) vásárolta meg a BA 75 százalék mínusz 1 részvényt képviselő részvénycsomagját idén, június 6-án. A Hochtief a világ egyik legnagyobb építőipari szolgáltató vállalata. Dolgozói összlétszáma világszerte mintegy 45 ezer fő. A cég leányvállalata a Hochtief AirPort a világ egyik legnagyobb független, magánkézben lévő repülőtér üzemeltető és befektető társasága. Jelenleg hat repülőteret üzemeltetnek. Ezek: Athén, Düsseldorf, Hamburg, Sidney, Tirana, és most már Ferihegy. Tavaly ezeken a repülőtereken összesen 82,5 milliós utasforgalmat bonyolítottak le.

A vállalaton belül is fejlesztenek. A cég tervei között szerepel, hogy új munkahelyeket teremt. Ugyanakkor a szakszervezetekkel folytatják a tárgyalásokat a jelenlegi kollektív szerződések betartásával. Így a mostani menedzsment reméli, hogy a tavaszi bizonytalan helyzethez hasonló nem lesz a közeljövőben.