Nem készülnek sztrájkra a vasutasok

Vágólapra másolva!
Minden törvényes eszközt hajlandó kihasználni a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz)  Szolidaritás, hogy a vasúti dolgozók munkahelyeit megőrizze, életminőségét javítsa, de sztrájkra egyelőre nem gondolnak - mondta Gaskó István, a VDSzSz Szolidaritás elnöke, a szakszervezet VII. kétnapos küldöttgyűlése utáni sajtótájékoztatón, szombaton Budapesten.
Vágólapra másolva!

"A közeljövőben sok konfliktus várható a vasutasok és a kormány között, a vasutasságot sújtó tervbe vett kormányzati intézkedések miatt" - hangoztatta Gaskó István. A küldöttek további négy évre megválasztották a szakszervezet elnökének Gaskó Istvánt, érdekvédelmi alelnökének Bárány Balázst, míg gazdasági alelnökének Hangonyi Zoltánt.

Gaskó István elmondta: a megalakulásuk óta eltelt 18 év alatt a legnagyobb vasúti munkavállalói érdekképviseletté fejlődött a VDSzSz MÁV, amelynek nevét a küldöttgyűlés VDSzSz Szolidaritásra változtatta. Ez azt fejezi ki, hogy a vasúti és más ágazati közszolgálati dolgozók is érezzék, hogy a VDSzSz velük van a munkahelyeik megtartásáért és életminőségük javításáért folytatott harcban, kiáll érdekeikért.

Kiemelte: elfogadhatatlannak tartják hogy a július elsején személyszállítási üzletágból megalakuló MÁV Start Zrt.-nek nincsenek meg a működéshez szükséges törvényes feltételei. "A VDSzSz Szolidaritás csak azzal a feltétellel tudja elfogadni az új társaság megalakulását, ha az nem jár együtt a mintegy 7.000 személyszállításban dolgozó leépítésével, és a cégalapítás megfelel a gazdasági társaságokról szóló törvény előírásainak" - hangsúlyozta az elnök.

Hozzátette: tudomása szerint a MÁV Start Zrt. indulásához mintegy 17 milliárd forint hiányzik. Az alultőkésítettség pedig azzal a veszéllyel járhat, hogy költség racionalizáció címén több száz dolgozót elbocsáthatnak. "Ezért követeljük, hogy mielőtt elkezdi tevékenységét az új cég, az állam kösse meg azzal a közszolgáltatási szerződést, amiben vállalja, hogy az általa megrendelt szolgáltatásokat megtéríti, ugyanis a vasúttársaság elmúlt 16 évben keletkezett pénzügyi problémái mind ennek hiánya miatt következtek be" - mondta az elnök.

Gaskó István felhívta a figyelmet a MÁV Zrt. azon tervére, hogy a mintegy 10 ezer dolgozót foglalkoztató gépészeti üzletág tevékenységét is ki akarja a cégből szervezni, ami véleménye szerint újabb foglalkoztatási bizonytalansághoz, és a megmaradó munkavállalók életminőségének romlásához vezethet.