MasterCard: két számjegyű növekedés

Vágólapra másolva!
A MasterCard Europe forgalma 2006-ban 13,9 százalékos növekedéssel (GDV) elérte a 520 milliárd dollárt Európában. A MasterCard márkájú kártyákkal kifizetett vásárlások összege 14,1 százalékkal volt magasabb, mint a megelőző évben; összesen 384 milliárd dollárt tett ki.
Vágólapra másolva!

A kártyatársaság szolgáltatásait igénybe vevő bankok 17,4%-kal növelték kibocsátott MasterCard márkájú kártyáik számát, a Maestro® és Cirrus jelzésű plasztikok száma 5,7 százalékos emelkedéssel 287 millióra növekedett a tavalyi évben.

Az európai eredményekről szólva a MasterCard Europe elnöke, Javier Perez közölte: "2006-ban folytatódott a kártyás vásárlások népszerűségének növekedése. Az év során a MasterCard Europe újszerű fizetési megoldásokat honosított meg a prepaid kártyák és az érintés nélküli rendszerek területén."

MasterCard a kontinensen elsőként vezetett be érintés nélküli fizetési rendszereket 2006-ban. Az első MasterCard PayPass™ hitelkártyaprogram Törökországban indult jelentős hálózattal rendelkező kereskedői elfogadóhelyek részvételével.

A MasterCard az orosz kormánnyal és az Ural Sib bankkal együttműködésben bevezette az első európai EMV szabvány alapján készült "társadalombiztosítási kártyát". A plasztik lehetővé teszi, hogy az állami jóléti szolgáltatások jogosultjai kényelmesebben és gyorsabban vehessék igénybe az ingyenes helyi utazást, gyógyszerkedvezményt vagy az áramszolgáltatási támogatást.

"A MasterCard Europe jelentősen hozzájárult a MasterCard Worldwide 2006-ban elért üzleti eredményeihez" - összegezte Javier Perez.