Angoloké lesz az amerikai Greyhound

Vágólapra másolva!
Brit kézbe kerül a legendás észak-amerikai busztársaság, a Greyhound. Az ügylet körülbelül 4 milliárd dollárba kerül majd összességében a FirstGroup nevű cégnek, ám szakértők szerint még így is igen kedvező áron jut hozzá az ezüstszínű buszairól ismert társasághoz.
Vágólapra másolva!

Nagy-Britannia legjelentősebb buszvállalata, a FirstGroup Plc bejelentette, hogy 2,8 milliárd dollárért és adósságai átvállalásáért megvásárolja az egyesült államokbeli Laidlaw International Inc.-t, amely a Greyhound távolságibusz-társaságot üzemelteti a tengerentúlon. Az alku részeként a FirstGroup, bejelentése szerint, 35,25 dollárt fog fizetni minden Laidlaw-részvényért, ami 11 százalékos felárat jelent a csütörtöki záróárhoz képest. Az üzlet egyúttal az amerikai sárga iskolabuszok legnagyobb üzemeltetőjévé is teszi a céget - írja a Reuters.

"A FirstGroup akvizíciója számottevően erősíteni fogja a csoport aktivitását Észak-Amerikában; bár, egyébként a Laidlaw önmagában is sokat erősödött azóta, hogy először érdeklődtünk az USA-ban 1999-ben" - mondta Moir Lockhead, a FirstGroup vezérigazgatója. Az 1914-ben alapított Greyhound naponta tízezres nagyságrendben indítja járatait Észak-Amerikában.

A körülbelül 2,8 milliárd dolláros vételáron felül a FirstGroup átveszi a mintegy 800 millió dolláros adósságállományt is, harmadrészt pedig úgy fizet az üzletért, hogy körülbelül 393 millió dollárnyi (200 millió angol font) tőkeemelést is végrehajtana új részvények kibocsátásával. A hírre pénteken a társaság részvényei erősödtek. A FirstGroup Nagy-Britannia összes helyi buszjáratának ötödét üzemelteti, és körülbelül 2,8 millió utast szolgál ki naponta.

Az üzlet logikus volt, mondja egy a Reuters által megkérdezett befektetési elemző, aki szerint az értékelés nagyszerű, mivel a cég nagyon kedvező áron jut hozzá a busztársasághoz.

A FirstGroup már most is a sárga iskolabuszok piacának egyik legnagyobb szereplője az Államokban, miután megvette a Ryder Public Transportation Services nevű céget 940 millió dollárért 1999-ben. "Ez egy masszív piac, és igen versengő" - mondta a vevő cég vezérigazgatója. A csoport az üzlet után az Egyesült Államok 450 ezer iskolabuszából 63 ezret fog irányítani.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A Financial Times információi szerint a Gépkocsivezetők Nemzetközi Társulata, amelyik az iskolabuszok sofőrjeit is reprezentálja, megfogadta, hogy megakadályozza az ügyletet. "Elég jól boldogulunk a cégfelvásárlásokkal otthon és az Egyesült Államokban is, és ezért nem várok semmi problémát", mondta Lockhead. "Én nem tudok elbocsátásokról a környezetben, sőt, valószínűleg még több munkaerőre lesz szükségünk, mivelhogy terjeszkedést tervezünk" - mondta Lockhead.

A FirstGroup úgy tervezi, hogy a felvásárlás körülbelül 70 millió dolláros éves adózás előtti megtakarítást generál, és megemeli a hasznot is, mindkettőt az új tulajdonos érájának első teljes évében. A megtakarítások fele abból fog adódni, hogy a Laidlaw-t kivonják a New York-i Értéktőzsdéről, a továbbiakat az adminisztráció csökkentésével és az új buszok árának a nagyobb csoporterő révén való leszorításával kívánják elérni.