A díj be nem fizetése miatt ugyanis megszűnik a szerződése annak, aki az esedékességtől számított harminc nap elteltével sem fizet. Előfordulhat az is, hogy az ügyfél elfelejti befizetni a pénzt, a későbbiekben azonban továbbra is lerója a díjat, ám egy káreseménynél kiderül ez a "hiány": a biztosító ez esetben nem fizet - olvasható a Világgazdaságban.
A biztosítót nem váltó autósoknak még tavaly kipostázták a 2007-re szóló csekkjeiket, ugyanakkor a tavalyi váltók csak decemberben írták alá a szerződést új biztosítójukkal. Persze - hasonlóan az elmúlt évekhez - most is előfordulhat, hogy akad olyan kgfb-piaci szereplő, amelyiknél gondot okoz az ügyfélszám hirtelen megugrása, adatfeldolgozási bajok adódhatnak, és ez azzal is járhat, hogy az új szerződést kötő autós nem kapja kézhez időben a csekket. Ebben az esetben neki kell gondoskodnia a befizetésről, vagy a biztosító irodájában vagy banki átutalással, vagy postai befizetési utalvánnyal - mondta el Turcziné Pálos Anna, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) főtitkára..
Az előzetes számok szerint az internetes váltást többen választották, mint 2005-ben: a négy nagy online alkuszcégnél (Netrisk, Biztosítás.hu, CLB, PBA) mintegy 110 ezer szerződést kötöttek, s ennek eredményeként az online piac aránya, az előző évi 25 százalék után - az akár 30 százalékos internetes kedvezménynek köszönhetően - nőtt. Az online szolgáltatás iránt egyébként láthatóan novemberben emelkedett az igény, az évközbeni kötéseknél az autósok árérzékenysége nem ütközik ki: az internetes összehasonlító díjtáblázatokat jóval kevesebben használják.