Egyre népszerűbb a Nokia és a Motorola

Vágólapra másolva!
A Nokia 33,6 százalékra, a Motorola pedig 21,9 százalékra növelte részesedését az idei évben várhatóan összesen 960 millió új telefont értékesítő világpiacon.
Vágólapra másolva!

Tovább növelte piaci részesedését konkurensei rovására a Nokia és a Motorola, a két piacvezető mobiltelefon-gyártó. A Nokia, az összes közül a legnagyobb, két százalékponttal 33,6 százalékra növelte részesedését 77,06 millió készülék eladásával az elmúlt negyedévben - írja a Gartner piackutató jelentése.

A Motorola részesedése 4,2 százalékponttal 21,9 százalékra bővült 20,17 millió készülék értékesítésével. A negyedév kimagasló nyertesének ezzel a Motorola számít.

Értékesítésének kismértékű növekedése ellenére is veszített piaci részesedéséből a Samsung (11,1 százalék) és az LG (6,3 százalék). A BenQ/Siemens piaci részesedése egyharmadával 3,2 százalékra rogyott össze. A Sony Ericsson viszont kismértékben növelni tudta piaci részesedését.

A mobiltelefon-készülékek forgalma a második negyedévben 18,3 százalékkal 229 millió darabra emelkedett, azaz ütemében elmaradt az első negyedévi 23,8 százalékos növekedéstől. Az idei év egészére a Gartner 960 millió darabos világpiaci értékesítéssel számol.

A Nokia profitja 43 százalékkal nőtt/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20060721anokia.htmlÚj igazgató a Motorola Magyarország élén/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20060123ujigazgato.htmlProfitot duplázott a Motorola/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20060120profitot.htmlÓriási szabadalmi pert vesztett a Nokia/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20051229oriasi.html