Veszteségesek a ferihegyi taxisok 2008-ig

Vágólapra másolva!
Még két évig veszteséggel számol a repülőtéri taxitenderen nyertes Zóna Service konzorcium. A cég a korábbiaknál mintegy harmadával alacsonyabb tarifákat alkalmaz.
Vágólapra másolva!

A ferihegyi taxitender győztese, a Zóna Service Konzorcium havonta 5 millió forintos veszteséggel számol 2008-ig, amikortól várhatóan már nyereséget termelnek a reptéri fuvarok - mondta Veres István, a konzorciumi tagok képviselője az újszerű taxiszolgáltatás keddi startja alkalmából tartott sajtótájékoztatón Budapesten.

A ferihegyi taxisszolgáltatásról szóló pályázaton nyertes Zóna Service a korábbinál 31 százalékkal alacsonyabb fuvardíjjal szállítja a városba az utasokat. A fuvardíj a megállapodás alapján a reptérhez közeli területekre 2900, a belvárosba 3500, a város legtávolabbi részeibe pedig 3600 forint.

Veres István a konzorcium várható árbevételéről nem kívánt szólni. Annyit árult el a forgalom kapcsán, hogy a városi taxisoktól származó információk szerint a havonta 40 ezres reptéri utasfelvétel döntő részét a jövőben a Zóna Service igyekszik lebonyolítani. A rendelés nélküli, úgynevezett "beülős" utasforgalom havonta 25-30 ezerre tehető.

A konzorcium kedden 150 autóval kezdte meg egységes arculatú taxiszolgáltatását, a kocsik közül 12 új jármű. Az autóflotta 1,2 milliárd forint értékű bővítését a Zóna Service legkésőbb fél év alatt teljesíti, a Budapest Airporttal kötött megállapodásban szereplő egy év helyett.

Veres István elmondta, hogy a gépkocsik közül 50 darab Volkswagen Passat és Ford S-Max típusú jármű lesz. Az autóparkban a konzorcium negyedévente végez cseréket 50 autó erejéig. Augusztus végéig üzembe áll a reklámcélt szolgáló első angol taxi is, amelyet október végére további 9 egészít ki.

Reklámcélokra, arculatformálásra 300 millió forintot szán a cég. A legalább alapfokon nyelveket beszélő taxisofőrök egységes "formaruhában" várják utasaikat, akiket ugyancsak egyenruhába öltözött hostessek kísérnek az autókhoz a reptér kijáratánál felállított pultoktól. A pultokhoz a terminálokból ugyancsak hostessek útmutatásával lehet eljutni.

Veres István jelezte, hogy a tapasztalatok szerint az utasok 60-70 százaléka az egységesen 3500-3600 forintos tarifájú II-III-as belvárosi zónákba tart. A fuvarok 1-3 százalékát teszik ki a káposztásmegyeri, békásmegyeri és egyéb IV-es zónájú fuvarok, amelyek ugyancsak 3600 forintos tarifája nem jelent különösebb nyereséget a konzorciumnak.

A Budapest Airport (BA) Zrt. május végén hirdette meg nyilvános, kétfordulós pályázatát, amely a reptéri utasfelvételre vonatkozik, nem érinti tehát a rendelt taxikat.

A nyertes konzorcium tagjai Zóna Service néven alapítottak részvénytársaságot. A cégben 25 százalékot meghaladó tulajdona az EURO TAXI Bt.-nek és az Airport Security Kft.-nek van, a többi részvényen az irodaszer-forgalmazással foglalkozó Office Service Concept Kft., az UTAXI Bt., a Petrányi-Autó Kft., a NEXT Autó Kft. és Szakál József egyéni vállalkozó osztozik.

Veres István a saját tőke mértékét firtató újságírói kérdésre annyit válaszolt, hogy a 20 millió forint jegyzett tőkén felül a tulajdonosok banki hitelből finanszírozzák a beruházásokat.
A Zóna Service-szel a BA négy plusz egy évre kötött kizárólagos szerződést a reptéri utasfelvételre.

[origo]/MTI