Foci-vb: ugrásszerűen nőtt a fogyasztás

Vágólapra másolva!
Jót tett a forró nyár és a labdarúgó-világbajnokság a német élelmiszerkereskedelemnek. Bár idén júniusban jelentősen nőttek a keresekedők bevételei, mégis az első féléves eredményeik elmaradnak a tavalyi adatoktól.
Vágólapra másolva!

Ugrásszerűen nőtt bizonyos élelmiszerek németországi fogyasztása a nyári futball-vb alatt. Különösen sok fogyott sós rágcsálnivalókból, amelyekért júniusban 90 millió eurót adtak ki a fogyasztók, majdnem 14 százalékkal többet, mint az előző évi hatodik hónapban. Mennyiségben ez 15 800 tonna snacket jelent. A kategórián belül legnépszerűbbnek a burgonyachips, a sós mogyoró és a ropi bizonyult.

A kánikulának köszönhetően a jégkrémeladások is jelentősen emelkedtek, és a gyártók vb-re kihozott speciális termékeit is kedvezően fogadták. Júniusban csak az élelmiszer-kereskedelemben 152 millió euróért értékesítettek jégkrémet Németországban. Itt a növekedés 7 százalékos a múlt év hatodik hónapjával szemben. Igaz, hogy az első félévi, összesített jégkrém-tendencia így is 3 százalék mínuszt mutat a tavalyi első félévhez képest.

A napozószerek szintén profitáltak a forró júniusból. Ebből a termékcsoportból közel 30 millió euró forgalmat ért el a kiskereskedelem. Összesen 6,4 millió csomagolási egységet (flakont, üveget, tubust) adtak el, szemben a tavaly júniusi 5,6 millióval. Az első félévi összesítés azonban itt is elmarad a tavalyihoz képest.

Sokat nyert a vébé alatti meleg napok fogyasztásaiból az italgyártó szektor is. Alkoholmentes italokból ugyanis a német élelmiszer-kereskedelem 840 millió euró bevételre tett szert, ami 3 százalékkal haladja meg az előző évi hatodik hónap mutatóját. Közel 1,8 milliárd liter ásványvizet, colát és egyéb üdítőt vásároltak csak a boltokban az ACNielsen adatai szerint.