Légitársaság csak dohányosoknak

Vágólapra másolva!
Dohányosok Nemzetközi Légitársaságát készül megalapítani egy üzletember, aki szerint azért tiltották meg a dohányzást a repülőgépeken szerte a világban, hogy eladhatóvá tegyék a légkondicionálókat. Honlapjukon arra kérik az anti-dohányosokat, hogy ne vegyék igénybe szolgáltatásukat.
Vágólapra másolva!

Egy német vállalkozó azt tervezi, hogy megalapítja a világ első "dohányzó légitársaságát", azt ígérve, hogy visszatérnek azokhoz az időkhöz, amikor a repülőgépek még nem voltak füstmentes zónák. Alexander Schoppmann-nak, a korábbi tőzsdeügynöknek egyébként még hiányzik valamennyi az induló tőkéből a Smintair Dohányosok Nemzetközi Légitársasága megalapításához (Smoker's International Airways).

Honlapján a Smintair azt ígéri, hogy "visszahozza a '60-as években a repülőkön tapasztalható exkluzivitást". A terv szerint két bérelt Boeing 747-es szállítja majd az utasokat Düsseldorf és Tokió között.

Régimódi fényűzés

A légitársaság nem kínál turistaosztály-jegyeket, azokat az üzletembereket fogja megcélozni, akik örömüket lelik a dohányzásban - és akik hajlandóak fizetni bizonyos extra kényeztetésért - írja a BBC. A dohányzás a fedélzet mind a 138 ülésén megengedett lesz - ezen kívül a lábaknak is extra nagy helyet biztosítanak, mert a Jumbo Jet-ben (a Boeing 747-es) általában több utast szoktak szállítani.

"A felső fedélzeten társalgó áll az utasok rendelkezésére, amely azonban nem lesz ülésekkel túlzsúfolva, ahogy azt napjainkban mindenhol szomorúan tapasztalhatja," olvasható a weboldalon az ajánlatban. "A dohányfüstre allergiásokat és a harcos anti-dohányosokat arra kérjük, ne vegyék igénybe szolgáltatásunkat," írják az ismertetőben. A honlapon az ötletgazda Schoppmann nosztalgiázva ír azokról a régi időkről, amikor a Lufthansa még Montecristo szivarok óriási választékát kínálta utasainak.

Alexander Schoppmann szerint egyébként a repülőn való dohányzás tiltását az az óhaj sarkallta elsősorban, hogy gazdaságossá tegyék a légkondicionáló berendezéseket. Ezért most azt ígéri, hogy a Smoker's Airline gépein visszaállítja a friss levegő kabinon való keresztülpumpálásának ódivatú rendszerét.

Mielőtt azonban felszállhatna, a Smintair-nek legalább 40 millió eurót (11 milliárd forint) kéne még forrásként találnia a működési engedély kiváltásához a német repülési hatóságtól. Schoppmann természetesen optimista, szerinte légitársasága jövő nyáron már a piacon lesz.