Vágólapra másolva!
Kánikulán kívül is növekszik az alkoholmentes szomjoltó italok forgalma: A kiskereskedelemben eladott mennyiség meghaladta az 1,5 milliárd litert a tavaly április és idén március között eltelt évben, ez 9 százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
Vágólapra másolva!

Legnépszerűbb az alkoholmentes szomjoltókon belül az ásványvíz, amelyből immár évi 700 millió literhez közeledik a boltokban eladott mennyiség, majd a szénsavas üdítőital következik, mintegy 500 millió literrel, utána a gyümölcslé 260 millió, a jeges tea pedig 55 millió liter körüli mutatóval.

A fejlődés dinamikája a jeges teánál a legerősebb: kiskereskedelmi eladásai ugyanis mennyiségben 23, értékben pedig 15 százalékkal emelkedtek 2005 április-2006 március között, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel a jeges tea továbbra is a legnagyobb ütemben növekvő élelmiszerekhez tartozik.

Ásványvízből még mindig a szénsavas a legnagyobb, jó kétharmada a forgalomnak. Lassan növekszik azonban a szénsavmentes vizek kedveltsége is.

A szénsavas üdítőitalok ízei közül a kóla töretlenül vezeti a népszerűségi listát; 48 százalékos részesedéssel. A narancsra 19, szőlőre 7, lemon-lime ízre 5, citromra 4, tonikra pedig 3 százalék jut, a 2005 április-2006 márciusi időszakban. A gyümölcsleveknél narancs, öszibarack és alma a sorrend, 24, 20 és 15 százalékos mennyiségi részesedéssel.

Jeges teából továbbra is a citrom ízű a listavezető: a boltban értékesített, összes tea több mint fele citromos. Mellette nagyon kedvelt az őszibarackos ízesítés, amelynek részaránya 40 százalékos. Tíz százalék alatt marad a fekete ribizli, zöld tea és egyéb fekete tea.