Tovább terjeszkedik a távközlésben a Tesco

2006.01.23. 8:03

Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Tesco Plc alacsony költségű internetes telefonszolgáltatással bővíti kínálatát.

A cég, amely vezetékes-, mobil- és internet-szolgáltatóként már régóta jelen van a távközlési piacon, ezúttal a szélessávú internetethasználó britek nyolcmilliós táborát célozza meg. A VoIP (Voice over Internet Protocol) alapú szolgáltatás igénybevételéhez mindössze egy fejhallgatóra és egy mikrofonra van szükség - a szett ára 20 font a Tesco-üzletekben -, és az interneten keresztül bármely hálózatba lehet telefonálni - írja a Napi Gazdaság.

Más VoIP-szolgáltatókkal szemben az ausztrál Freshcommal együttműködő Tesco nem számít fel fix havi díjat, percdíjai pedig meglehetősen alacsonyak.

A szolgáltatás felhasználói egymással ingyen beszélhetnek; a brit, az egyesült államokbeli és az ausztráliai vonalas hálózatba kezdeményezett hívások percdíja 2 penny, a brit mobilszámok pedig percenként 10 pennyért hívhatók.

A VoIP alapú telefonálás immár egy évtizedes múltra tekint vissza, igazán jó hangminőséget azonban csak az utóbbi időben kezdtek kínálni a szolgáltatók. A technikában sokan a távközlés jövőjét látják; az internetes telefónia vezérhajójáért, a Skype-ért az eBay tavaly, nem kevesebb, mint 2,6 milliárd dollárt fizetett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK