A lízingcégek megkerülnék a kereskedőket

Vágólapra másolva!
Egyre több hazai autó-finanszírozónál jelent meg a közvetlen, vagyis kereskedő nélküli ügyfél-finanszírozás, ami jelenleg, főleg használt autók esetében tapasztalható - írja a Világgazdaság. Az viszont még nem dőlt el, hogy mekkora szeletet sikerül így kihasítaniuk a piacból a lízingcégeknek.
Vágólapra másolva!

A Budapest Autófinanszírozási Rt. (BA) a Magyar Autóklubbal (MAK) kötött szerződést, ennek révén magánszemélyek közötti adásvételekhez finanszírozást nyújtanak, miközben a műszaki állapotfelvételt, eredetiség-vizsgálatot a MAK elvégzi. A cég fix, havi díjas finanszírozási terméket kínál, ám a futamidő hossza változhat a forint árfolyam-alakulásának függvényében. A THM mértéke svájci frank alapon, mintegy 10 százalék.

Az Uniqa Leasing is kimondottan a használtautó-piacot célozta meg. A cég az elmúlt fél évben 1,7 milliárd forint értékű hitelt közvetített, az idei tervben 5 milliárd szerepel. Az Uniqához behozott használt autót a Dekra vizsgálja át, a hitel átfutási ideje legfeljebb 48 óra.

Egyre nagyobb az érdeklődés az újra-finanszíroztatás és a hitelkiváltás iránt. Az előbbi esetben az autótulajdonosok - amennyiben sürgősen pénzre van szükségük - a tehermentes gépkocsijuk aktuális értékének 80 százalékát kapják kézhez. Az ügyfelek 10 százalék alatti THM-mel számolhatnak, a futamidő végén, legfeljebb 12 éves lehet az autó.

A lap cikke szerint kérdés, hogy az autókereskedő kiiktatása mennyiben sikerül a hazai lízingtársaságoknak. A lízingpiaci szereplők szerint illúzió volna azt gondolni, hogy nagy változások lesznek a finanszírozási csatornák körében, középtávon. Tízéves időtartamban viszont már elképzelhetőnek tartják, hogy például a hitellevél nagyobb szeletet hasítson ki a piacból. Utóbbi konstrukcióval, jelenleg csak a HVB Leasing szolgál, a hitellevelet tavasztól már használt autó vételénél is igénybe lehet venni.