A Horn-kormány alatt kötött szerződés alapján a kanadai Airport Development Corporation (ADC) és a magyar állam közös cége, a Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő (FUF) Kft. először felépítette, majd 1998 decemberétől üzemeltette a budapesti légikikötő 2B utasforgalmi épületét, ám egy 2001. decemberi rendeletre hivatkozva a Fidesz-kormány egyik napról a másikra kitette a céget Ferihegyről, és a teljes repülőtér üzemeltetését a Budapest Airport Rt.-re bízta. Az ADC 90 millió dolláros pert indított a magyar állam ellen a ferihegyi 2B terminál üzemeltetési jogának elvonása miatt.
E társaság többségi tulajdonát, ezzel együtt a Ferihegyi repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogát szerezte meg nemrégiben az angol BAA 464,5 milliárd forintért. Ha veszt is az állam a mostani perben, a privatizációs rekordbevételnek számító pénz láttán még mindig aprónak tűnik a kártérítés lehetséges összege.
Az 1997 februárjában született haszonbérleti szerződés alapján a FUF Kft. legalább 2010-ig üzemeltethette volna a 2B-t, ez alapján a 90 millió dolláros követelés tehát a befektetett pénzből és az elmaradt haszonból adódik.
Szakmai és kormányzati körökben valószínűsítik, hogy a magyar államnak fizetnie kell majd, a kérdés inkább az, hogy a választott bíróság mekkora összeget ítél jogosnak. Értesülések szerint a kanadai befektető még egy évvel ezelőtt is hajlott volna a peren kívüli egyezségre, ám ezt politikai okokból senki sem akarta felvállalni.
A választott bíróság előtti meghallgatásokra a jövő héten kerül sor Londonban (ettől függetlenül sokan csak "washingtoni perként" emlegetik az ügyet, amelyet eddig Hágában tárgyaltak). Úgy tudják, a FUF korábbi vezetői mellett meghallgatják majd Gansperger Gyulát is, aki a Budapest Airport első igazgatóságának volt elnöke (ma a BAA-partner Wallis vezérigazgatója). A bíróság várhatóan nyáron hirdet ítéletet az ügyben.