Stagnál a mosószerek piaca

Vágólapra másolva!
A mosószerek piaca évi 35 milliárd forint körül stagnál, és mennyiségben is csak egészen kis mértékben változik a kiskereskedelmi értékesítés - állapítja meg az ACNielsen piackutató összefoglalója.
Vágólapra másolva!

A 2004 november-2005 októberi időszakban a mosóporok mennyiségi piaci részesedése 84-ről 81 százalékra csökkent az egy évvel korábbival összevetve, míg a folyékony, illetve gél állagú mosószerek aránya folyamatosan nő.

A mosószerek között nő a kereskedelmi márkák szerepe: míg egy évvel korábban a mennyiségi eladásokból a kereskedelmi márkák csupán 5 százalékkal részesedtek, a 2004 november-2005 októberi időszakban már 11 százalék jutott rájuk.

A gyártói mosópor-márkák nagyobb, gazdaságos kiszerelésekkel igyekeznek megtartani piacukat, az ACNielsen szerint ezzel is magyarázható, hogy a 6 kilogrammosnál nagyobb kiszerelésű mosóporok mennyiségben mért piaci részesedése 16-ról 19 százalékra emelkedett egy év alatt.

A mosópor fogyasztói átlagára 2005 szeptember-októberben 372 forint volt kilogrammonként, míg egy évvel korábban 396 forint. Az árcsökkenést a kereskedelmi márkák fontosságának növekedése mellett a nagyobb, gazdaságos kiszerelések előretörése okozta a piackutatók szerint.

A gél állagú mosószerek átlagára literenként 632 forintra csökkent a bázisidőszaki 711 forintról. Ugyanakkor a folyékony mosószer-koncentrátumok átlagos fogyasztói ára 2 százalékkal, 645-ről 659 forintra nőtt.