A kiváló magyar élelmiszereket a fogyasztókkal mindenekelőtt belföldön kell megismertetni - mondta Gráf József a díjátadón. A földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter aláhúzta: a magyar mezőgazdasági alapanyagok 75 százalékát a magyar élelmiszeripar dolgozza fel, és ez az arány a jövőben várhatóan még nőni is fog.
Gráf József a kiváló magyar élelmiszer díjátadó ünnepségén 16 gyártó vállalat 26 termékének, illetve termékcsaládjának adta át a védjegyhasználati jogot tanúsító elismerő oklevelet és az ezzel járó díjat. Jelenleg Magyarországon a védjegyet 80 gyártó mintegy 250 terméke viseli.
A garantált minőségű élelmiszerek között a húsipari és a hűtőipari termékek képviseltetik magukat a legnagyobb számban, de a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy megtalálható a tej-, tartósító-, édes-, sütőipari termékeken, a legtöbb magyarországi ásványvízen, számtalan pálinkán, szeszes italon, továbbá friss zöldségeken és gyümölcsön is.
A Kiváló Magyar Élelmiszer Védjegyet az FVM Agrármarketing Centruma 1998-ban hozta létre azzal a szándékkal, hogy a valóban kiváló minőségű magyar élelmiszereket meg lehessen különböztetni a piacon.
Közösségi agrármarketingre jövőre az ideihez hasonló összeg jut majd - ígérte Benedek Fülöp, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára. Tavaly közösségi agrármarketingre 1,2 milliárd forintot fordítottak, az idén kevesebb, mintegy egymilliárd forintot.
[origo]/MTI