Feltételekkel továbbértékesíthető Ferihegy

Vágólapra másolva!
Jóváhagyja a Budapest Airport továbbértékesítését az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt., ha az új vevő a jelenlegi szerződésben szereplő összes kötelezettséget átvállalja. A Malév privatizációs pályázatát a múlt héten hirdette meg a privatizációs szervezet.
Vágólapra másolva!

Akkor hagyja csak jóvá az ÁPV Rt. a Budapest Airport 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadának továbbértékesítését, ha az új vevő a jelenlegi tulajdonossal megkötött minden szerződéses kötelezettségét átvállalja - közölte tegnap Macher Ákos, a vagyonkezelő megbízott vezérigazgatója. A tavalyi privatizációs pályázaton nyertes brit BAA, illetve utóbbi új tulajdonosa, a spanyol Ferrovial a Budapest Airport továbbértékesítéséről tárgyal.

A Budapest Airport jövőjével kapcsolatos döntés a Népszabadság értesülései szerint már meg is született Londonban, a részleteket a hét második felében ismertetik a budapesti cég vezetőivel. Konkrétumokról egyelőre semmilyen hír nem szivárgott ki, de ha a BAA igazgatósága a Budapest Airport értékesítése mellett dönt, akkor nagy valószínűséggel a német Hochtief, mely többek között a hamburgi, düsseldorfi reptér üzemeltetője, veheti majd át a magyar céget.

Akár a Ferihegyi reptéré, a Malév sorsa is bizonytalan. Az ÁPV a múlt héten hirdette meg a társaság privatizációs pályázatát, melyre november 3-án lehet majd jelentkezni. A privatizációs szervezet ezt követően tárgyalásos eljárás keretében egyeztet a befektetőkkel. A Malév idei üzemi vesztesége várhatóan a tavalyi szinten, azaz 8,967 milliárd forint körül alakul majd, mondta Somkuti István, az ÁPV tranzakciós vezérigazgató-helyettese.

A napokban Gönci János vezérigazgató egy vállalati körlevélben tájékoztatta a dolgozókat arról, hogy értékhatártól függetlenül csak a menedzsment tagjai, illetve a kijelölt osztályvezetők vállalhatnak kötelezettséget a társaság nevében. A légitársaság előző három privatizációs kísérlete során nem adtak ki hasonló tartalmú dokumentumot a cégnél.