Többet költenek műszaki cikkekre a netezők

Vágólapra másolva!
Az internetezők túlnyomó többsége rendelkezik mobiltelefonnal, televízióval és mikrohullámú sütővel. Az elmúlt évben a DVD- és az MP3-lejátszók, valamint a digitális fényképezőgépek népszerűsége növekedett a leginkább - mutat rá az NRC Piackutató Kft. felmérése.
Vágólapra másolva!

Mobiltelefonnal az 14-69 éves internetezők 99, színes tévével 97, mikrohullámú sütővel 91 százaléka rendelkezik. A különböző fogyasztási javak birtoklásának nagy aránya egybevág azzal a megállapítással, mely szerint a világhálót rendszeresen használók még mindig magasabb státusúnak számítanak, mint az ugyanolyan korú lakosság.

Az elmúlt egy évben a gyakori internetezők között a DVD-lejátszók száma növekedett a leglátványosabban. Míg 2005 első félévében a megkérdezettek 59 százaléka, addig 2006 első félévében már a 75 százaléka számolt be arról, hogy rendelkezik DVD-lejátszóval. Ezenkívül az idei évben a hálópolgárok 13 százalékponttal nagyobb arányban birtokolnak MP3-lejátszót, mint tavaly. Az elmúlt egy évben 35 százalékról 48 százalékra nőtt a tulajdonosok aránya.

A digitális fényképezőgép tekinthető a harmadik legfelkapottabb elektronikai cikknek. Ez esetben is jelentős pozitív irányú elmozdulásról beszélhetünk, 45 százalékról 53 százalékra növekedett a tulajdonosok aránya. Talán nem meglepő, hogy ezzel párhuzamosan 78 százalékról 70 százalékra csökkent a hagyományos fényképezőgéppel rendelkezők aránya.

A felmérésben az NRC a gyakori internetezők vagyontárgyainak változását vizsgálta 2005 első féléve és 2006 első féléve között. Az összehasonlítást a Visitor Media Reseach (VMR) kutatásuk alapján végezték. A 10 000 fős mintán elvégzett kutatásban 26 vagyontárgyra vonatkozó kérdések szerepeltek, az elektromos fritőztől az életbiztosításig.