A teljes ruházati piac mennyiségi értékesítése, a decemberben, mintegy 40 százalékkal ugrik meg az egész évre jellemző, havi átlaghoz képest. Ez a növekedési arány eléri a 70 százalékot az ebben az időszakban forgalmazott értéket tekintve - derül ki a GfK Hungária felméréséből.
Az ilyenkor beköszöntő hidegebb időjárás miatt előtérbe kerülnek a melegebb holmik: a vásárlók főként pulóvereket, kabátokat, melegebb fehérneműket vásárolnak. Mivel ezek a ruhadarabok - különösen a kabátok - drágábbak, mint a tavaszi-nyári viselet, decemberben alsó- és felsőruházati cikkekre, mintegy 80 százalékkal többet költünk, mint egy átlagos hónapban.
Hasonló a helyzet a cipőknél. A hideg és csapadékosabb időjárás miatt a drágább bakancsokat és a csizmákat vesszük az év utolsó hónapjában. Decemberben a havi átlagnál 30 százalékkal többet adunk ki lábbelikre.
A sportruházat forgalma is növekszik az év második felében, ami főleg a téli sportok - síelés, snowboard, korcsolyázás -, így a meleg, szél- és vízálló téli sportruházat szezonjának tudható be.
A kiegészítők teljes piacból való értékrészesedése is csaknem megkétszereződik decemberben, hiszen míg egy átlagos hónaphoz képest ez az arány 3 százalékos, addig az év utolsó hónapjában eléri az 5 százalékot.