A bank megbízhatóságát tartja a legfontosabbnak az ügyfél

Vágólapra másolva!
A felnőtt lakosság több mint fele a bankok megbízhatóságát tartja a legfontosabbnak, közel 50 százalékuk pedig a banki alkalmazottak szakmai tudását és az ügyintézés gyorsaságát - a Gfk Piackutató Intézet pénzügypiaci felmérése szerint.
Vágólapra másolva!

A magas betéti kamatokat, valamint alacsony hiteldíjmutatókat és költségeket ugyanakkor csak az ötödik, illetve hatodik helyre sorolják. Az átutalások gyorsasága még hátrébb szorult. A legkevesebben a telefonos és az internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak, de egyharmadnál kevesebben értékelik sokra a kiterjedt fiókhálózatot, az ATM automatákat és a széles termékválasztékot is.

A férfiak és a nők elvárásai eléggé egyöntetűek, csupán az ügyintézők barátságos modorát igénylik többen a nők közül, valamint a telefonos, banki szolgáltatásokat a férfiak közül. A legigényesebbek a 30-39 évesek - ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbb fajta szolgáltatást veszik igénybe -, továbbá a havi nettó 200 ezer forintnál nagyobb jövedelműek és a diplomások.

A Gfk felmérése szerint a kamatok mértéke a falun élők körében viszonylag sok ember számára fontos. A falusi lakosság jelentős része ugyanis kis összegű megtakarításai révén kerül kapcsolatba bankkal, s nemzetközi tapasztalat, hogy a kevés pénzüket takarékban tartó emberek különösen elvárják a magas kamatokat.