Ez itt a reklám hete

Vágólapra másolva!
A reklám gazdaságélénkítő szerepének megismertetetése mellett elsősorban a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása a célja a hétfőn kezdődő I. Magyar Reklámhétnek.
Vágólapra másolva!

Az I. Reklámhét célja a reklámról kialakult negatív kép javítása, valamint gazdaságélénkítő hatásának megismertetése - mondták el a szervezők az esemény hétfői megnyitóján Budapesten.

Az ötnapos rendezvény alatt számos előadás, fórum, vetítés és reklámtörténeti kiállítás mutatja be a közönségnek a reklámszakma tevékenységét, eredményeit és sikereit. A Budapest több pontján zajló ingyenes rendezvény központi helyszíne a Corvinus Egyetem.

A rendezvény szervezője a 30 éve alakult Magyar Reklámszövetség (MRSZ) amelynek létrejöttekor a cél a reklámkultúra meghonosítása volt. Ma pedig az, hogy közelebb hozza a reklámot az emberekhez - mondta Levendel Ádám, a szövetség elnöke. Az utóbbi időben megtévesztő kép alakult ki a magyar reklámokról és a szakemberekről, ezért kívánnak bepillantást nyújtani a műhelyekbe - tette hozzá.

Egy átlagos magyar fogyasztó egy hét alatt 295 tévé-spotot, 350 utcai plakátot, 136 rádióreklámot és 177 sajtóhirdetést "kénytelen" befogadni. A reklám manipuláló, illetve gyerekekre gyakorolt hatásának, erőszakosságának kérdését és mennyiségének szükségességét kívánják többek között tisztázni a reklámszakma szereplőinek összefogásával létrejött programon.

Merényi Éva, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke szerint mára a gazdaság motorjává és közgazdasági fogalommá vált reklám készítői komoly felelősséggel tartoznak termékeik megítéléséért. Hiszen a hirdetések hidat képeznek a termelők és fogyasztók között, így komolyan formálják az ízlést.

Szerethető, tiszteletteljes reklámot kell készíteni, amellyel a készítők köszönetet mondanak a fogyasztóknak a befogadásért - hangsúlyozta Merényi Éva.

Az első magyar Reklámhét párhuzamosan zajlik ötletadójával, az amerikai reklámszövetség által New Yorkban második alkalommal megrendezett azonos programmal.