Múlt évben a napi fogyasztási cikkek teljes forgalma 2095 milliárd forint volt. Ebből egy-egy hónapra átlagosan 174,5 milliárd jut, amelynél több mint egyharmaddal több a decemberi összeg.
A háztartások decemberi vásárlásaiból egyre nagyobb hányad jut a hipermarketekre a többi hónapokhoz képest. A tavalyi utolsó hónapban a legnagyobb eladóterű üzletek piaci részesedése novemberről decemberre 23-ról 25 százalékra nőtt, majd januárra 22 százalék csökkent. Hasonló tendencia figyelhető meg a korábbi években is.
A GfK Piackutató Intézet adatai szerint a karácsony előtti időszakban a szervezetlen kereskedelem különböző formái veszítenek leginkább pozíciójukból az év többi időszakaihoz képest a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinél - derül ki a GfK elemzéséből.