Tovább csökkent az újságolvasók száma

2004.08.04. 12:56

Éves szinten mindegyik országos politikai napilap olvasótábora zsugorodott a második negyedévben, ugyanakkor az első negyedhez képest a Népszabadság és a Népszava eladásai nem csökkentek tovább, minimális mértékben növekedtek. A legtöbb példányban eladott Story magazin, illetve a bulvárpiacon magasan vezető Blikk eladásai is csökkentek az év első három hónapjához képest. A vizsgált időszakban a legnagyobb internetes hírportálok látogatottsága kiemelkedően növekedett.

Az összes országos politikai napilap értékesített példányszáma csökkent az idei második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva. A Népszabadságé 9,6, a Magyar Hírlapé 20, a Magyar Nemzeté 1,9, míg a Népszaváé 6,7 százalékkal - derül ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség legfrissebb adataiból.

Az előző negyedhez képest apadt az eladott példányok száma a Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet esetében, míg a Népszabadság és a Népszava esetén stagnálásról beszélhetünk. Előbbiből 215-tel, utóbbiból 14-tel többet értékesítettek a második negyedév átlagában naponta.

Annak ellenére, hogy éves szinten mintegy 10 százalékkal több Blikket adtak el a második negyedben, mint egy évvel korábban, az előző negyedhez képest csökkentek az eladások, mintegy 3 ezer példánnyal. A Színes Mai Lapnál azonban borúsabb a kép: éves szinten kiemelkedően, 28 százalékkal csökkentek az eladásai, az előző negyedhez képest pedig 10 százalékkal kevesebb fogyott a lapból.

Teret nyernek a regionális lapok

A regionális napilapok továbbra is népszerűek. Az Észak-Magyarországból az idei második negyedben több mint 53 ezer fogyott naponta, 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és 8,5 százalékkal több, mint az előző negyedben. A Kelet-Magyarország és a Kisalföld értékesítési adatai gyakorlatilag nem változtak, előbbiből mintegy 55 ezer 500, utóbbiból 78 400 fogy naponta.

A politikai és gazdasági hetilapok népszerűsége tovább csökkent. A HVG összes értékesített példányszáma 8,4 százalékkal, a Figyelőé 4,4 százalékkal, a 168 Óráé 13 százalékkal, míg a Heti Válaszé 37,8 százalékkal csökkent éves összehasonlításban. Az előző negyedhez képest a csökkenés sorrendben 1,6; 3,8; 5,3; illetve 10 százalékos.

Legtöbben továbbra is a Story magazint vásárolják. A második negyedévben hetente átlagosan 368 868 darab fogyott belőle, ami azonban 5 százalékkal kevesebb, mint az előző negyedévben. Éves szinten a növekedés 3,5 százalékos. Az azonos főszerkesztő által jegyzett Best magazin eladott példányainak száma mindössze 1 százalékkal nőtt, 194 728-ra az előző negyedhez képest, éves szinten a bővülés 27,3 százalékos.

Igen népszerűek egyes tv-magazinok is. A második negyedévben például hetente 264 424 darab Színes RTV-t és 272 782 darab TVR-Hetet vásároltak a tévénéző olvasók. Éves szinten ugyanakkor ezek az eladási adatok 4, illetve 3,5 százalékos csökkenést jelentenek.

Lap neve

2004. 2. negyedév

2004. 1. negyedév

2003. 2. negyedév

Blikk

253 162

256 065

230 522

Színes Mai Lap

48 713

53 933

67 549

Népszabadság

163 714

163 499

180 942

Magyar Hírlap

28 155

28 741

35 201

Magyar Nemzet

77 037

78 503

78 518

Népszava

26 605

26 591

28 494

HVG

96 363

97 898

105 194

Figyelő

14 392

14 958

15 044

168 Óra

32 350

34 143

37 202

Heti Válasz

14 088

15 671

22 617

Story

368 868

387 490

356 158

Best

194 728

192 791

152 927

(Forrás: Matesz)

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK