76 százalékkal nőtt az online hirdetési piac

Az idei második negyedévben 76 százalékkal 670 millió forintra nőtt a hazai online piac meghatározó szereplőinek reklámbevétele. A jelentős bővüléshez a természetes piaci növekedés mellett a Westel-T-Mobile brandváltással járó intenzív reklámkampány, illetve a foci-Eb is hozzájárult. Szakemberek a korábbi 35-40 helyett éves szinten 45-50 százalékos piacnövekedésre számítanak.

Online Hirdetési Index
A piacvezető online médiumok - az Axelero Internet által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, és a Sanoma Online - 2004 elején állapodtak meg abban, hogy az online hirdetési piacról - negyedéves rendszerességgel - nyilvánosságra hozzák összesített bevételi adataikat. Az Online Hirdetési Indexhez azóta csatlakozott a Házipatika.com és a Portfolio.hu is.

A hazai online piac vezető szereplőinek értékesítési adatain alapuló Online Hirdetési Index a második negyedévben a vártnál nagyobb mértékben növekedett. A 670 millió forintot meghaladó forgalom a tavalyi év hasonló időszakának 381 millió forintos bevételéhez képest 76 százalékos bővülést jelent.

Az év első hat hónapjában az online hirdetési piac 1 milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 65 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakának 626 millió forintos forgalmához képest.

Miközben az online hirdetési piac a második negyedben várakozásokat felülmúló mértékben nőtt, addig a teljes hazai hirdetési piac ugyanebben az időszakban csupán 10 százalék körüli növekedést ért el.

A fejlődés hátterében a természetes piaci növekedés mellett az Axelero szerint néhány kiemelkedő esemény áll. Az egyik a Westel-T-Mobile brandváltásával járó intenzív reklámkampány-sorozat, amely jelentős bevételt hozott a piac számára. A másik fontos esemény a foci-Eb volt, amely a hatalmas érdeklődésnek köszönhetően sok hirdetőt vonzott a világhálóra. E két összetevő az Axelero becslése szerint közel 10 százalékos extra bevételt hozott a második negyedévben.

Az Online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére tett 35-40 százalékos online piaci növekedési előrejelzést 45-50 százalékra módosították. Az év második felében a hirdetések növekedéséhez szintén rendhagyó események járulnak hozzá, például az augusztusban kezdődő athéni olimpia.

Az [origo] hirdetési bevételei a piaci bővüléssel összhangban nőttek. Júniusban az Online Hirdetési Index szerint számolt hirdetési bevételek - az [origo] történetében először - átlépték a havi 100 millió forintos álomhatárt - mondta Mester Sándor, az [origo] értékesítési igazgatója egy szerdai sajtóbeszélgetésen.

A futball-Eb-hez és az olimpiához kapcsolódó hirdetési felületeket az [origo] fél évvel korábban már teljes mértékben értékesítette. A futball-Eb egyben az internetes tartalmak és az e-kereskedelem hatékony együttműködésére is igen jó példa: az [origo] Bevásárlóközpontja minden korábbinál többet értékesített a sportágakhoz kapcsolódó termékekből - például focimezből és focilabdából.

KAPCSOLÓDÓ CIKK