Az idei első negyedév végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél, derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile közös felméréséből. A lakossági internetbanking ügyfelek száma a tavalyi év első negyedévéhez képest 37 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 31 százalékkal emelkedett. Az idei év folyamán továbbra is dinamikusan, 30-35 százalékkal nőhet az internetbanking ügyfelek száma: a lakossági és 20-22 százalékkal a vállalati piacon.
Az idei év első negyedévének végén az internetbanki szolgáltatásokat a bankok lakossági ügyfeleinek mintegy 8 százaléka, míg vállalati ügyfeleinek 12 százaléka használta.
A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint az év egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 36 százalékkal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél valamivel kisebb mértékben, 21 százalékkal bővülhet.
A mobilbanki ügyfelek száma is dinamikusan nő
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel idén március 31-én mintegy 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11 százalékkal, egy év alatt pedig 70 százalékkal növekedett, derül ki a felmérésből.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 9,4 százalék volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 9,5 százaléka használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A lakossági ügyfelek számának változása az előző negyedévhez képest csak kismértékben emelkedett, 2004 első negyedévében 11százalékot ért el, ami 48 ezerrel több ügyfelet jelent. A vállalati ügyfelek száma az előző negyedévhez képest 2,5 százalékkal bővült, szemben a negyedévvel korábbi, csaknem 17 százalékos változással, áll a felmérésben.