Jó üzlet az Eb a sportszergyártóknak

Vágólapra másolva!
A Nike amerikai sportruházati cég már a portugáliai labdarúgó Európa-bajnokság győztesének érzi magát, ugyanis az már biztos, az általa készített mezeket viselő elődöntős csapatok, a portugál és a holland közül az egyik az Eb döntőjét játssza. A legnagyobb konkurensnek számító adidas már csak a görögök sikerében bízhat ugyan, ám üzletileg saját magát tekinti befutónak.
Vágólapra másolva!

Hatalmas presztízsértékkel és üzleti sikerrel járhat egy-egy Eb-győztes csapat felöltöztetése, ezért az amerikai Nike sportruházati cég igencsak előnyös helyzetben van: az általa szponzorált nemzeti válogatottak közül ketten - a portugálok és a hollandok - is a negyeddöntőbe jutottak, így biztos, hogy a döntő mérkőzésen is feltűnnek a pipás mezek a kamerák kereszttűzében. Ez a konkurens német adidas cég esetében akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben, míg a csehek sikeréért a Puma marketingesei kiabálják magukat rekedtre.

Mindazonáltal üzletileg az adidas érezheti magát befutónak, ugyanis idén több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más Eb-licencterméket adtak el. A felpörgő eladásoknak köszönhetően az adidas idei bevétele már 850 millió euró felett alakul.