Meglévő ügyfelekkel bővíthető a biztosítási piac

Vágólapra másolva!
A felnőtt lakosság tíz százaléka kötött új biztosítást az elmúlt tizenkét hónapban. Az új biztosítást kötők átlagosan már 2,4 biztosítással rendelkeznek, vagyis a társaságok úgy tudnak leginkább forgalomnövekedést elérni, ha saját ügyfeleik körében értékesítenek újabb kötvényeket - derül ki a GfK felméréséből.
Vágólapra másolva!
Biztosítás/uzletinegyed/biztositas/index.htmlAz Üzleti Negyed rovata

A felnőtt lakosság 10 százaléka kötött új biztosítást az elmúlt egy évben. A piac azonban ennél kisebb mértékben bővült, ugyanis 6 százalékot tesz ki azok részaránya, akik megszakították kapcsolatukat valamelyik biztosítótársasággal.

A társaságok új ügyfelei legnagyobb arányban ház- és lakásbiztosítást kötöttek, ami a lakásépítések fellendülésének hatását tükrözi. Az egyéni biztosítások közül az elérésre szóló biztosítás aránya növekedett leginkább.

Az új ügyfelek körében az érvényben lévő biztosítási kötvények száma átlagosan 2,4. Ez jelzi, hogy egy biztosító cég úgy tudja leghatékonyabban növelni a forgalmát, ha saját ügyfelei körében értékesít új kötvényeket.

A biztosítási piac további bővülésére utal, hogy a 2004 első negyedévében megkérdezettek 44 százaléka szándékozik biztosítást kötni a következő két évben - derül ki a GfK [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.

A magyarok harmadának van személyre szóló biztosítása

A felmérésről

A GfK Piackutató Intézet negyedévenként tárja fel a biztosítási piacot, a 15 éves és idősebb lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

A felnőtt lakosság 72 százaléka háztartása révén már biztosított, de személyesen csak a magyarok 32 százaléka rendelkezik biztosítással. Őket idén először öt jól elkülöníthető fogyasztói csoportra osztották, biztosításpiaci viselkedésük alapján.

Legnagyobb részt, 36 százalékot képviselnek az átlag alatti jövedelműek. Ők általában egy céggel állnak kapcsolatban, egy kis értékű biztosítással rendelkeznek és lojálisak. Főleg a vidéki városokban élő, középfokú végzettségű, 50 év felettiek tartoznak ebbe a csoportba.

Csaknem ugyanekkora arányt (35 százalék) tesznek ki az átlagosnál nagyobb jövedelműek. Jellemzően egy biztosítójuk van, ahol gyakran két szerződést is kötöttek. Első sorban Nyugat-Magyarországon élnek, legalább érettségizettek és szellemi foglalkozásúak. Ők azok, akik a közeljövőben anyagi helyzetük javulását várják, így hajlanak a hitelfelvételre, lakás-, vagy autóvásárlás céljából.

Az innovatív csoport mindössze 14 százalékot képvisel, de tagjai a piac növekedésének motorjai. Ők a leginformáltabbak a biztosítókról, közülük készülnek legtöbben a közeljövőben újabb biztosítást kötni. Főként a 30-49 éves korosztályhoz tartoznak, legalább érettségizettek, az átlagosnál jobb anyagi körülmények között élnek. Leginkább szellemi foglalkozásúak vagy vezető beosztásban dolgoznak.

A megállapodottak csoportja 8 százalékot tesz ki, ők azok, akik már megcsinálták karrierjüket. Ők állnak kapcsolatban a legtöbb biztosító intézettel, s egyben a legtöbb biztosítással rendelkeznek.

A biztosítási piac kívülállói jelentik (7 százalék) a legkisebb csoportot, amely főleg 15-19 évesekből, másrészt 50 éven felüliekből tevődik össze. Olyan háztartásokban élnek, ahol a háztartás havi jövedelme az átlagosnál alacsonyabb. Egytizedük szeretne ügyféllé válni két éven belül. Jórészt életük első lakás- vagy nyugdíjbiztosítására készülnek.