Jelentős növekedés a televíziós hirdetési piacon

Vágólapra másolva!
A várakozásokat jóval meghaladó mértékben, 15 százalékkal nőttek a televíziós hirdetési bevételek. Legnagyobb mértékben a kereskedelmi televíziók - elsősorban az RTL Klub - reklámbevételei nőttek - írja szerdai számában a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Az RTL Klub által közzétett adatok szerint a csatorna áprilisban is 22,2 százalékos reklámbevétel-növekedést el, amely így elérte a 3,48 milliárd forintot. Az év első négy hónapjában szintén 20 százalékot meghaladó volt a bővülés a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A rivális Tv2 áprilisban 3,04 milliárd forintos hirdetési bevétel ért el áprilisban, ami 12 százalékos növekedésnek felel meg márciushoz képest. A csatorna reklámbevételei februárban emelkedtek a legnagyobb - 20 százalékos - ütemben.

Szakértők szerint a televíziós hirdetési piac annyira telített, hogy az elmúlt hónapokban számos nagy hirdetőt kellett elküldeniük a csatornáknak, mivel azok nem tudták megrendeléseiket határidőre leadni. Emiatt a Tv2 például több százmillió forintos bevételtől esett el, amely egy része ép a rivális RTL Klubnál jelent meg - mondta a Világgazdaságnak Palincsár László, az Initiative Media médiaigazgatója.

A szakértő szerint az év második felében a 16-20 százalékos növekedéshez képest várhatóan kisebb ütemben nő majd a hirdetési bevétel - írja a Világgazdaság.