Több mint 300 ezer e-banki ügyfél

Vágólapra másolva!
Tavaly szeptember végére 300 ezer fölé nőtt az internetbanki lakossági és 55 ezer fölé a vállalati ügyfelek száma a hazai hitelintézeteknél. Idén a lakossági e-banki ügyfelek száma akár a harmadával is bővülhet. A bankok fejlesztési terveiben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az internetes értékpapír-szolgáltatások.
Vágólapra másolva!

2003 szeptember végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankoknál mintegy 304 ezer lakossági ügyfél szerződött e-banki szolgáltatásokra, ami 8,7 százalékos növekedést jelent az előző negyedévhez képest és 48 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az e-bankoló vállalkozások száma ez idő alatt 59 ezer volt, ami 7, illetve 74 százalékos növekedést jelent a megelőző 3, illetve 12 hónap során - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Rt. és a Sun Microsystems Magyarország [origo]-hoz eljuttatott, közös felméréséből.

A hitelintézetek előzetes adatai és a GKI becslése szerint 2003 végén több mint 330 ezer lakossági és több mint 60 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel. Idén a lakossági e-banki ügyfelek száma további 28-30 százalékkal nőhet, a vállalati ügyfélkör pedig akár 40 százalékkal is bővülhet.

A biztosítások internetes értékesítése továbbra is alacsony

Az elektronikus szolgáltatások terjedésével a bankok egyre szélesítik elektronikus szolgáltatásaik körét. A jövőben várhatóan mind több bank jelenik meg a piacon internetes értékpapír-szolgáltatások nyújtásával. Az ezt a szolgáltatást már jelenleg is nyújtó bankok 2003 harmadik negyedévének végén körülbelül 20-21 ezer lakossági ügyféllel rendelkeztek. Az idei év végére az ügyfélszám 27 ezer fölé nőhet.

Az internetes értékesítésre leginkább alkalmas biztosítások több fajtája ma már megköthető a magyarországi biztosítók honlapjain. A legtöbb biztosítónál a lakásbiztosítások és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások szerződéskötésére van online lehetőség, melyeket az utazási biztosítások és a casco követ.

2003 első háromnegyed évében a biztosítók internetes értékesítésből származó díjbevétele a kötelező gépjármű-biztosítások esetében volt a legmagasabb, de az így is csak egyes cégeknél haladta meg az 1 százalékot.

Második helyen az utasbiztosítások állnak az internetes értékesítés részarányát tekintve. Ennél a biztosításfajtánál is található olyan biztosító, amelynek már 1 százaléknál több bevétele származik az internetes értékesítésből. A lakásbiztosítások interneten keresztüli eladásának részaránya fél és egy százalék között mozgott 2003 első kilenc hónapjában.