Tavaly 22 milliárdot költöttünk digitális kamerákra

Vágólapra másolva!
Idén is folytatódik a fotópiac gyors fejlődése Magyarországon. A GfK Hungária által mért három termékcsoport tavalyi 30 milliárd forintra tehető forgalma idén várhatóan 10-12 százalékkal növekszik, és az előzetes adatok szerint meghaladja a 33 milliárd forintot. A növekedést továbbra is a digitális kamerák piaca biztosítja.
Vágólapra másolva!
EU-pályázatokhttp://www.mfor.hu/rovat.php?ter=15Profitáljon cége az uniós csatlakozásból! Új oldalunk segít eligazodni a pályázatok között, az Erste Bank szakértői pedig válaszolnak felmerülő kérdéseire.

Az értékesítés fellendülése annak köszönhető, hogy a 2003-ban eladott 200 ezer darab digitális kamera több mint kétszerese az előző évinek, és idén további 300 ezer darab értékesítése prognosztizálható. Ennek magyarázata, hogy a magyar kormány pénzzel támogatta a magánszemélyek digitáliskamera-beszerzéseit múlt évtől 2004 tavaszáig.

Az Oktatási Minisztérium Sulinet programja elsősorban fiatalok körében terjeszti az információs technológiát. A digitális kamera ez év márciusában kikerült a programból.

A digitális kamerák értékesítése a tavalyi 22,5 milliárd forintról 28,5 milliárdra növekedhet 2004-ben. A digitális kamerák növekvő népszerűsége ellensúlyozza a hagyományos kamera forgalmának lassú csökkenését. A hagyományos kamerákból az elmúlt évben 120 ezer darab fogyott a hazai üzletekben, ami 20 százalékos csökkenésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. Idén várhatóan folytatódik a visszaesés, és 100 ezer vagy esetleg még kevesebb darab eladására lehet számítani. A hagyományos kamerák értékesítése 2003-ban meghaladta a 2 milliárd forintot, idén azonban 1,5 milliárd körül várható.

Fényképezőgépbe való filmekből a múlt évben mintegy 6 millió darabot adtak el Magyarországon, ami több mint 5 milliárd forint forgalmat jelent. A digitális gépek térhódításával párhuzamosan itt is folytatódik a visszaesés. Ennek következtében erre az évre 5 milliárd forintnál alacsonyabb forgalomra számít Magyarországon a GfK.