Tímár József elmondta, hogy mivel január 1-jétől a fuvarozó vállalkozások nem igényelhetik vissza a sztrádadíj áfáját, így előrejelzésük szerint egy-két százalékuk elhagyhatja az autópályákat, ami mintegy 5 százalékos díjbevétel kiesést okozhat a társaságnak.
A vezérigazgató elmondta: a személyautósok 10 napos matricája 2000 forintba, a 31 napos 3400 forintba, míg az éves 30 500 forintba kerül január 1-jétől.
A D2-es kategóriába tartozó 7 és fél tonna alatti tehergépjárművekre 10 napos ára 5500 forint, a 31 naposé 10 ezer, az éves matricáé 88 ezer forint lesz. A 7,5 tonna feletti teherautók tíznapos matricáját 8500 forint, a 31 napos 14 500 forint, az éves matrica 130 ezer forint lesz.
Tímár József jelezte, hogy a 10 és 31 napos matricák december közepétől kaphatók, ám csak január 1-jétől érvényesek. Hozzátette, hogy az éves matricákat január 1-jétől lehet megvásárolni, és 2005. január 31-ig, azaz 13 hónapig használhatók.
A vezérigazgató elmondta: megindult a hosszú távú autópályadíj-beszedési stratégia kidolgozása, a MeH, a PM, a GKM, a KTI és a Műszaki Egyetem szakemberei által alkotott szakértői bizottság 2004 nyaráig dolgozza ki a részletes tervet.
Ezután várhatóan jövő év ősszel nyílt nemzetközi pályázaton választják ki az autópályadíj-beszedés módszerét és annak kivitelezőjét. Az elektronikus díjbeszedési rendszer Magyarországon várhatóan 2005-2006-ban épülhet ki - hangsúlyozta Tímár József.