Kevesebb vendég, több szabálytalanság a Balatonnál

Vágólapra másolva!
Az évről évre egyre csökkenő balatoni vendégforgalom ellenére változatlanul nagy gyakorisággal fordulnak elő fogyasztóvédelmi hiányosságok, szabályszegések. Átlagosan közel három szabálytalanság esik minden egyes ellenőrzött egységre - mondta Somogyi István, a Veszprém megyei felügyelőség vezetője.
Vágólapra másolva!

A nyári vizsgálatok során 202 üzletben összesen 517 szabálysértést tártak fel a felügyelők; az ellenőrzött egységek 74 százalékában fedeztek fel valamilyen hiányosságot. Szabálysértési eljárás keretében 76 esetben szabtak ki határozattal bírságot 2 millió 370 ezer forint összegben, helyszíni bírságot viszont 47-szer alkalmaztak 460 ezer forint összegben. A balatoni főszezonban - június 10. és augusztus 31. között - különböző jogcímeken összesen 12 millió forint bírságot szabtak ki ellenőrzéseik során fogyasztóvédelmi felügyelők.

Fogyasztóvédelem/uzletinegyed/vasarlas/fogyasztovedelem/index.htmlAz Üzleti Negyed rovata

A leggyakoribb szabálysértések között szerepelt az ármegjelölés hiánya, a minőségtanúsítási kötelezettség megszegése, mérési szabályszegések, élelmiszerekkel, italokkal kapcsolatos hiányosságok, illetve vásárlói megkárosítások. A vendéglátó üzletekben 100 próbavásárlás során öt esetben számláztak többet - összesen 960 forinttal -, négyszer nem adtak számlát, nyolcszor pedig jeget tettek az italba, így már nem lehetett megállapítani az esetleges vásárlói megkárosítást. Élelmiszerüzletekben 52 próbavásárlást tartottak, 16 esetben tapasztaltak vásárlói megkárosítást, 25 alkalommal pedig egyéb hibát fedeztek fel.