Alig drágítja az importautókat az új adó

Vágólapra másolva!
A jelenlegi gyakorlat helyett a jövő év elejétől az importautó motorjának mérete és számlája helyett a környezetvédelmi besorolása alapján határoznák meg a fogyasztási adót felváltó regisztrációs adót - értesült a Népszabadság. A regisztrációs adó várhatóan drágítja majd a gépkocsikat.
Vágólapra másolva!

Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a lapnak elmondta, hogy a tervezetben szereplő kulcsrendszer miatt csak kis mértékben, legfeljebb 10-20 ezer forinttal kerülnek többe az új személygépkocsik.

550 milliárdot vonnak el a gazdasági szereplőktől/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030723550milliardot.html

A tervezet szerint jövőre megszüntetnék a százalékos mértéket a közterhek meghatározásánál, és helyette fix összegű adótételek lesznek attól függően, hogy a behozott gépkocsi korszerűbb, - Euro 3-as, 4-es és 5-ös minősítésűek - vagy a kevésbé környezetkímélő Euro 1-es és 2-es besorolásúak.

Autó/uzletinegyed/vasarlas/auto/index.htmlAz [origo] rovata

A tervek szerint eltörölnék azt a jelenlegi korlátozást, hogy csak az 1996, január 1-je után újként forgalomba helyezett gépkocsikat lehet behozni az országba. Így megszűnik az Euro 2-es minősítésű motorokkal ellátott autók importtilalma, igaz ezek behozatalát nyilván korlátozza majd, hogy az utánuk fizetett közterhek jóval magasabbak lesznek, mint az új autóknál.

Győző Gábor a Népszabadságnak elmondta, hogy az importőrök javaslata szerint ugyanannyi illetéket kell majd fizetni egy új és egy 3 éves autó után, amennyiben mindkettőt Euro 3-as minősítésű erőforrással szerelték fel - írja a Népszabadság.