Ezermilliárd kellene vasútfejlesztésre

Vágólapra másolva!
A MÁV nem megszüntetni, hanem fejleszteni kívánja a vasúti közlekedést és az alternatív közlekedési rendszert: a cél nem a vonalbezárás, hanem a közlekedés igényeinek a jelenleginél gazdaságosabb kielégítése - hangzott el a cég pénteki sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

A kormány nyáron tárgyalja a MÁV reformjára vonatkozó előterjesztést, amelyben a vasútfejlesztés főbb irányait is kijelölik - mondta Mándoki Zoltán, a vasúttársaság vezérigazgatója, aki szerint a fővonalak európai szintre történő fejlesztésére mintegy ezermilliárd forintot kéne fordítani. A vezérigazgató szavai szerint elképzelhető megoldás lenne, hogy a mellékvonalak egy részét regionális közlekedési társaságok üzemeltessék. Jövőre két regionális vasúttársaság indítását tervezi a MÁV Vésztő térségében, illetve Nógrád megyében, amelyek előfutárai lesznek egy későbbi - az unióban már megszokott - régiós közlekedési rendszernek.

Udvari László, a MÁV elnöke szólt arról, hogy a MÁV-reform keretében a vasúttársaságnál négy üzletág jött létre. A MÁV racionalizálásával csökkenteni kívánják a veszteséget, a tavalyi 37 milliárd forintos negatívumot, idén 29 milliárdra kívánják leszorítani.

A MÁV személy-, és árufuvarozási teljesítményeinek 90 százalékát 49 vonalon teljesíti, ami a 7800 kilométer vonalhálózatból 4950 kilométert tesz ki. A maradék 10 százalékot a vasúthálózat 36 százalékát kitevő 2850 kilométer hálózaton bonyolítják le. A mellékvonalak műszaki állapota rosszabb, mint a fővonalaké, és a gyenge forgalmú hálózaton a felújítás 140-150 milliárd forintba kerülne.

A MÁV 88 milliárdot fordít beruházásokra az idén/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030225amav.htmlÜzletágakra bomlik a MÁV/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20021212uzletagakra.html