Jelentős vásárlóerővel rendelkeznek a térség internetezői

Vágólapra másolva!
Közép- és Kelet-Európában Magyarország a középmezőnyhöz tartozik az internethasználat terén, azonban az élbolytól alaposan lemaradtunk: Csehországban és a régió listavezetőjének számító Szlovéniában, több mint kétszer annyian használják a világhálót mint nálunk.
Vágólapra másolva!

A GfK Piackutató Intézet adatai szerint Szlovéniában a 15 éves és idősebb lakosság 40 százaléka internetezik, míg a Magyarországon ez az arány 15 százalék, Szlovákiában pedig 22 százalék. A sorrendben hazánkat Románia 14 százalékkal, Jugoszlávia 13 százalékkal, Bulgária 12 százalékkal és Oroszország 9 százalékkal követi, míg a többi térségbeli ország mind megelőzi: Csehországban például a lakosság 31 százaléka, Horvátországban 16 százaléka internetezik. Ugyanez az arány Olaszországban és Franciaországban 33 százalék, Spanyolországban pedig 22 százalék. Európában a finnek közül interneteznek a legtöbben, a lakosság 68 százaléka. Dánia és Svédország az első helyezettet 1 százalékponttal lemaradva követi, majd Norvégia következik 61 százalékkal.

A felmérés alapján Szlovéniában leginkább a külföldi web oldalakra és a kereső szolgáltatásokra koncentrálódik a világháló használata. Például a Yahoo havi igénybevételének mutatója 45 százalék. Ugyanakkor a külföldi oldalak és portálok látogatottsága Szlovéniában lassanként eléri a maximumot, mivel az angol nyelv ismerete határt szab a növekedésnek.

Internet/techbazis/internet/index.htmlAz [origo] internettel foglalkozó melléklete

Oroszországban az internet használók aránya 4 százalékról 9 százalékra bővült az utóbbi két év alatt: a GfK szerint ugyan a mutató jóval alacsonyabb a nyugat-európai átlagnál, említésre méltó, hogy abszolút számban kifejezve 9,8 millió oroszországi internetező van. Lengyelországban a felnőttek 16 százaléka, azaz 4,9 millió lakos használja az internetet. A GfK szerint a közép- és kelet-európai térség internetezőiről általában megállapítható, hogy zömük magas iskolai végzettséggel, és jelentős vásárlóerővel rendelkezik.