Jobbak a mikrobuszok a román vasútnál

Vágólapra másolva!
A román vasút egyelőre nem tudja állni a versenyt a személyszállításban a mikrobuszokkal - állapította meg a román gazdasági sajtó, miután a személyszállítással foglalkozó vasúti társaság, a CFR Calatori vezetése bejelentette, hogy az idén a forgalom csökkenésére számítanak.
Vágólapra másolva!

Valentin Bota, a CFR Calatori vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly a társaság forgalma közel 10 000 milliárd lej (302 millió dollár) volt. A társaság az elmúlt évben is veszteséggel zárt, de a veszteség nagyságáról a vezérigazgató még nem nyilatkozott.

A CFR Calatori nemrég két nagy szerződést kötött a német Siemensszel és az amerikai General Motorsszal a járműparkjának korszerűsítésére. Az első Siemens motorvonatok már forgalomba álltak Bukarest és Craiova között, de a Kék nyílnak nevezett szerelvények egyelőre nem állják a versenyt a kis magántársaságok által üzemeltetett mikrobuszokkal. A román sajtó szerint az ok egyszerű: míg a Kék nyíl 300 ezer lejért (2000 forint) viszi az utast a román fővárosból a 230 kilométerre fekvő Craiovába, ugyanez az út a mikrobuszokkal a felébe, 150 ezer lejbe kerül.

Kik olvasnak üzleti híreket?/uzletinegyed/kerdoiv/index.htmlÖn tudja a választ!

Romániában az utóbbi években gombamód szaporodtak a személyszállítással foglalkozó kis magántársaságok. A hivatalos adatok szerint jelenleg 407 magántársaság több mint 900 járatot üzemeltet. A járatokon 7000 mikrobusz közlekedik, de a román sajtó szerint ehhez a számhoz még hozzá kell tenni az 1500-2000 feketén dolgozó kisbuszt is.

A kisbuszokon a jegyek ára a gyorsvonatra szóló jegy árának felel meg, ám a viszonylag új nyugati mikrobuszok összehasonlíthatatlanul kényelmesebbek és tisztábbak, mint a román vasút igen idős és elhasznált vasúti kocsijai.