A megegyezés értelmében az útburkolatokat 2008-ig kell alkalmassá tenni a 11,5 tonnás tengelyterhelésre, melyhez 17 milliárd forintnyi uniós forrás áll rendelkezésre. Bevételt jelent az is, hogy az ország 2004 végéig még fogadhat zajos repülőgépeket.
Külföldi közúti fuvarozó Magyarországon belül a csatlakozást követő három plusz két évig nem szállíthat árut, ami támogatja a belföldi fuvarozókat - hangsúlyozta Kazatsay Zoltán, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium EU-integrációért felelős helyettes államtitkára.
Kazatsay utalt arra, hogy Magyarország 2004-2006 között kohéziós alapból egymilliárd euró, illetve a strukturális alapból 2 milliárd euró támogatásra számíthat. A közlekedésfejlesztési beruházásokra fordítható összeg a költségvetési forrásokkal együtt, több mint a duplája lesz a korábbi évekének.
Az EU-fejlesztési források igénybevételéhez szükséges stratégiát, a Nemzeti Fejlesztési Tervet, valamint az ezek megvalósítását szolgáló Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív Programot legkésőbb májusig véglegesítik. A javaslat szerint a kohéziós alapból is finanszíroznák az M0-ás Budapestet elkerülő út keleti szektorát, az M3-as autópálya Görbeháza, Nyíregyháza közti részét, illetve az M6-os autóút Budapest-Dunaújváros közti szakaszát.
Kazatsay Zoltán a sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy előkészítés alatt van a folyami kikötőfejlesztés terveinek kidolgozása, a légi irányítás továbbfejlesztése, illetve egy új ferihegyi terminál építése is, amelyeket szintén EU-támogatással kíván Magyarország megvalósítani.