A szövetség célja az autók minőségi színvonalának javítása, a termelés költségeinek mérséklése, új technológiák közös bevezetése és a hatékony hazai és külföldi érdekképviselet. Az új szervezet tagja az OAO Avtovaz, az OAO GAZ, az OAO Kamaz teherautógyár és az UAZ.
A szövetség létrejöttét a társaságok azután jelentették be, hogy az orosz személyautó-piac tavalyi bővülése ellenére a cégek 5 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint 2001-ben.
Az autók szállítását végző Mintransz adatai szerint tavaly 1,2 millió autót adtak el Oroszországban, ahol így több mint 22 millió autó közlekedik - közölte az Interfax hírügynökség. Míg a hazai gyártmányú autók iránti kereslet 5 százalékkal csökkent, addig az importált autók száma 25 százalékkal nőtt.