Egyelőre nem vehetünk autót hipermarketből

Vágólapra másolva!
Magyarország uniós csatlakozását követően hazánknak is alkalmaznia kell az Európai Bizottság által tavaly elfogadott új versenyszabályokat az autóértékesítés területén. Az uniós autókereskedőket a jövőben nem kötik majd a márkakorlátozások, és várhatóan a hipermarket-láncok foglalkoznak majd gépkocsi-értékesítéssel - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A Le Monde információi szerint a francia Intermarché, egy német hipermarket-hálózat, és a Magyarországon is jelen lévő Auchan tervezi, hogy létrehozza autókereskedelmi üzletágát, mivel az új EU szabályok szerint a hipermarketek közvetíthetnek a kereskedők és a vásárlók között.

Az Auchan már kapcsolatba is lépett japán, német és francia autókereskedőkkel - mondta a Világgazdaságnak Jean Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója, de ez év végéig még mindenképpen várnak, mert a szabályozások miatt kötött új szerződések a kereskedők között is hozhatnak átrendeződést.

Az Aauchan spanyol leányvállalata egyébként Madridban már nyitott egy "kísérleti" autószalont, sőt 15 százalékos vásárlási kedvezményt nyújtott hűségprogramja keretében vásárlóinak. Hasonló modell kialakulása Magyarországon egyelőre még nem valósulhat meg - mondta Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, ráadásul hazánk jövő májusi uniós csatlakozása után egy féléves adaptáció időszak kezdődik, és csak ezt követően kell az autókereskedelmi szerződéseknek alkalmazkodni az új uniós szabályozáshoz.

A reform legvitatottabb eleme, a kereskedők működésének területi korlátozásaira vonatkozó rész ugyanakkor csak 2005. október 1-ején léphet életbe, azaz egy kereskedő ekkortól nyithat autószalont más országban is - írja a Világgazdaság.