Árcsökkentési rendelet a brit mobilpiacon

Vágólapra másolva!
Jelentős árcsökkentésekre kötelezte a brit mobiltelefon-piac szolgáltatóit szerdán a távközlési állami felügyelet (Oftel), amely szerint a cégek erősen túlszámlázzák a hálózatok közötti hívások összekapcsolását. Az intézkedés nyomán évi 190 millió fontot takaríthatnak meg a fogyasztók.
Vágólapra másolva!

Az Oftel döntéséhez a brit piaci versenybizottság egyévi vizsgálatának eredményei szolgáltatták az alapot. A felmérés szerint egyes telefoncégek a méltányosnak tekinthetőnél akár 40 százalékkal is többet kérnek az előfizetőktől más mobilhálózatokra indított hívásokért.

Luxusutazás négy keréken/uzletinegyed/peugeot/20030120luxusutazas.htmlEmlékszik a hosszú, kimerítő utazásokra vagy az autók végeérhetetlenül araszoló sorára? És arra a reménytelen érzésre, amellyel az autójában üldögélt egy-egy belvárosi dugóban? (x)

A havi számlás előfizetések esetében például a hálózaton belüli percenkénti hívási díj napszaktól és csomagtól függően általában 6-11 penny között van, más hálózatokra ugyanakkor csúcsidőben fél fontnál is többért lehet csak telefonálni percenként.

Az Oftel 2001-ben már elrendelte a mobilszolgáltatóknak, hogy csak mérsékelt ütemben emeljék áraikat. A cégek akkor ezt megfellebbezték, és maguk fordultak a brit versenyhivatalhoz, amely azonban még jóval keményebb megállapításokra jutott, mint a távközlési felügyelet.

Az Oftel szerdai rendelete értelmében a szolgáltatóknak júliustól 15 százalékkal, három év alatt összesen 30 százalékkal kell csökkenteniük a hálózatközi összekapcsolási díjakat.

A világ legnagyobb mobilcége, a Vodafone máris közölte, hogy az alapvetően elhibázott rendelet jogi felülbírálatát kezdeményezi. Más szolgáltatók is várhatóan panaszt emelnek, de ha nem járnak sikerrel, akkor a felhasználók évi 190 millió fontos megtakarításra számíthatnak az Oftel szerint. Az Oftel 2006-ig akarja fenntartani a most elhatározott árellenőrzést.