VV-BB: az első félidőben döntetlen

Vágólapra másolva!
A két legnagyobb hazai kereskedelmi televízió által ősszel indított két valóságshow nézettségének köszönhetően csökkent az RTL Klub és a tv2 közötti különbség, a költséges - egymilliárd forint körüli - műsorok azonban csak a folytatások révén hozhatnak profitot. A kukkolásból a távközlési cégek húzták a legnagyobb hasznot, hiszen minimális befektetés mellett százmilliós bevételre tehettek szert, hasonlóan jól jártak a műsorokkal a bulvárlapok, a mozik látogatottsága ugyanakkor visszaesett - derül ki a Napi Gazdaság összeállításából.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt év őszéig, a valóságshow-k kezdetéig folyamatos, és jelentős volt az RTL Klub előnye a nézettség tekintetében. Az első kilenc hónapban a havi átlagos közönségarány a kereskedelmileg legfontosabbnak tekintett 18-49 éves korosztály körében több mint 10 százalékpontos különbséget mutatott az RTL Klub javára.

A Való Világ és a Big Brother indulásának idején és a tv2 új műsorstruktúrájának megjelenésekor, szeptemberben a sorrend rövid időre megfordult és az utóbbi csatorna rövid időre átvette a vezetést az említett szegmensben. Ezt követően az RTL Klub visszahódította a vezető pozíciót, de a korábbi nagy különbség minimálisra csökkent, sőt decemberre gyakorlatilag teljesen eltűnt, és a két csatorna fej-fej mellett haladt.

A nemzetközi tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a nézettség kezdeti felfutása után az egymást követő valóságshow-k nézettsége fokozatosan csökken, sőt a műsorok végeztével a csatornákhoz - épp e műsorok miatt - szokott nézők elmaradnak, és csökken a nézettség. A két nagy hazai kereskedelmi csatorna ezt úgy próbálja meg elkerülni, hogy a valóságshow-khoz kapcsolódó műsorfolyamot hozott létre, így is magához kötve a nézőket. A nézettség alakulását az is befolyásolhatja, hogy az RTL Klub - elkerülendő a szeptemberi tapasztalatokat - nem tartott szünetet a Való Világ két része között, de a tv2 is előállt a VIP Big Brotherrel.

VV2 - Indul a banzáj!http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=50571

A külföldi példákat azonban nem lehet egyértelműen Magyarországra alkalmazni, ugyanis alapvető különbség például, hogy míg nálunk a két legnagyobb kereskedelmi csatorna sugározza a műsorokat, addig ezeket a műsorokat nyugaton általában egy alternatív csatorna sugározta. Arra sem volt példa még a világon, hogy két valóságshow egy időben fusson két piacvezető kereskedelmi csatornán.

A két nagy kereskedelmi televízióétól lényegesen elmaradt az MTV nézettsége, azonban a tavalyi év utolsó negyedévében 10,7 százalékos nézettséget ért el a 18-49 éves korosztályban, ami 3 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi értékhez. A teljes lakosság körében pedig még ennél is nagyobb arányú, 4,3 százalékos növekedés mellett 17,8 százalékra növelte közönségarányát. Az MTV főként a szórakoztató műsorok révén növelte nézettségét.