Az internet miatt tovább szűkült az amerikai CD-piac

Vágólapra másolva!
Az internetes fájlcserélő programok népszerűsége miatt tavaly tovább szűkült a CD-piac az Egyesült Államokban. A kiadók közül egyedül a Vivendi, a műfajok közül pedig a country növelte piaci részesedését.
Vágólapra másolva!

Tavaly december 29-ig összesen 649,5 millió CD-t adtak el az Egyesült Államokban, 8,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban - közölte a Nielsen SoundScan adatai alapján a Bloomberg hírügynökség pénteken. 2001-ben 2,8 százalékkal szűkült a CD-piac.

A Fókusz Online cd-újdonságaihttp://www.fokuszonline.hu/cgi-bin/htmlos.cgi/211165.1.943072353132033838

A kiadók közül egyedül a Vivendi Universal növelte piaci részesedését: az eladott lemezek 28,8 százalékát bocsátotta ki a francia vállalat amerikai leánycége. A piacon a második a Warner Music Group volt 15,9, harmadik a Sony Music Entertainment 15,7, negyedik pedig a BMG 14,8 százalékos piaci részesedéssel. A kutatóintézet adatai szerint az eladott lemezek 8,4 százalékát az EMI adta ki.

A zenei műfajok közül egyedül a country piaci részesedése bővült 2002-ben: tavaly 76,9 millió countrylemezt adtak el az Egyesült Államokban, ami 12 százalékos éves növekedést jelent.