Jelentősen nőtt az élelmiszer- és vegyiáru-fogyasztás

Vágólapra másolva!
A magyar háztartások élelmiszer- és háztartási vegyiáru-vásárlása 17 százalékkal nőtt január-októberben, így az első tíz hónapban meghaladta az 1500 milliárd forintot - áll a GfK Piackutató Intézet legújabb felmérésében.
Vágólapra másolva!

A vásárlásokon belül a hipermarketek térnyerésének üteme lelassult, a kis boltok pozíciója viszont megszilárdult. A bolttípusok közül a hipermarketre 18 százalék, szupermarketre 14 százalék, míg a diszkontokra 15 százalék jutott idén az első tíz hónapban. Az előző év hasonló időszakához képest a hipermarketek részaránya 2 százalékponttal nőtt, egy évvel korábban azonban az emelkedés még 3 százalékpont volt.

A kis boltok forgalmi részesedése 36 százalék volt az idén január-októberben. Ebbe a kategóriába a 400 négyzetméternél kisebb üzletek tartoznak. Pozíciójuk idén az első tíz hónapban nemhogy gyengült volna az előző év hasonló időszakához képest, hanem egy százalékponttal javult is. Okát a piackutatók főleg abban látják, hogy a láncba tömörült kis boltok vállalatai és beszerzési társulásai a korábbiaknál hatékonyabban működnek.