Lassuló reklámipar

Vágólapra másolva!
A magyarországi reklámpiac rendkívüli lendülete mérséklődött 2000 után, de az előrejelzések szerint a következő években is három-négy százalékos infláció feletti növekedéssel lehet számolni - írja a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elemzése szerint 2001-ben mintegy 120 milliárd forintot költöttek reklámra, amelyből a legnagyobb szeletet (42 százalékot) a sajtó hasította ki, rácáfolva Bill Gates azon jóslatára, hogy 2000-ben az újságok kora lejárt. A nyomtatott sajtó kora olyannyira nem járt le, hogy 2000-hez képest 14,5 százalékkal tudta növelni a reklámbevételét, ami főként az ingyenes kiadványoknak és tarifaemeléseknek volt köszönhető.

left4661 Fthttp://www.fokuszonline.hu/cgi-bin/start.cgi/apps_fokusz/display/index.html?termek.id=12361Marketing menedzsment

A második helyen a tévék állnak (40 százalékkal) jócskán megelőzve a mindössze 6 százalékos részesedéssel rendelkező rádiókat. Ez főként annak köszönhető, hogy a tévétársaságok gyakorlatilag négy éve nem emeltek árat, így egy országos rádióadó reklámspotjai ma annyiba kerülnek, mint a hirdetők által jobban kedvelt televízióké. Az olcsó tévéreklámoknak köszönhetően 2001-ben már csupán 7,2 milliárd forintért vásároltak reklámidőt a rádióknál, míg 2000-ben ez az összeg 9 milliárd forint volt.

Az interneten elköltött hirdetések értékét nehéz megbecsülni, de a piaci szereplők véleménye szerint az egy évvel korábbi 850 millióról 2001-re legalább 1,2 milliárdra emelkedett a világhálón megjelent reklámok értéke.