A reklámpiac már 2004-re vár

Vágólapra másolva!
Jövőre ismét növekedhet a világ reklámpiaca a Zenith Optimedia és az Universal McCann előrejelzése szerint. Az igazi áttörést azonban csak 2004-re várják, amikor elnökválasztás lesz Amerikában, és olimpiai játékokat tartanak Athénban. Magyarországon ezzel ellentétben a növekedés lassulását várják.
Vágólapra másolva!

A reklámpiac 5 százalékos növekedését jósolja jövőre a világ egyik legnagyobb reklámcsoportja, az Universal McCann, míg a hasonlóan tekintélyes Zenith Optimedia 3 százalékos növekedésben bízik. Az utóbbi szerint a recesszióból való kilábalást az amerikai elnökválasztással, és az athéni olimpiával feldúsított 2004. év hozhat - írja a Világgazdaság.

Az Universal McCann magyar részlege szerint a bruttó költések 16-20 százalékos idei növekedése után jövőre nálunk már csak 10-15 százalékos bővülés várható. Az összeg nagymértékben függ a kereskedelmi televíziók tényleges tarifaáraitól, illetve az uniós csatlakozáshoz kötődő kommunikáció mennyiségétől is. A reklámcég médiaigazgatója, Pénzes Anna szerint összességében 150-170 milliárd forintot költenek majd reklámokra a következő évben.

Somlói Zsolt, a Mindshare reklámügynökség igazgatója szerint is jótékony hatással lesz majd a reklámpiacra az uniós csatlakozás közeledtével egyre intenzívebbé váló kormánykommunikáció. Somlói szerint a hazánkba érkező uniós intézményeket működtető 30-50 ezer diplomata és családja is komoly keresletet generálhat.